Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | MEP1 |
Conèixer i valorar les possibilitats motrius del cos i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| MEP1 |
Entén significativament els diferents continguts de la psicomotricitat i la seva vinculació al concepte de globalitat de la persona.
Entén la dimenció aplicada de la psicomotricitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Expressivitat psicomotriu |
To i actitud corporal
Gestualitat
Mediadors corporals de la comunicació |
Cos en relació |
Escolta i empatia
Ajust tònic
Contencio i seguretat
Establiment de limits
Acompanyament |
Gestió emocional |
Presa de consciència de les pròpies emocions, elaboració i estratègies d'afrontament |
Articulació teòrica |
Establiment de vincles de la vivència corporal i relacional amb la teoria psicomotriu |
Articulació pràctica |
Establiment de vincles de la vivència corporal i relacional amb la pràctica professional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
22 |
0 |
22 |
Treballs |
|
1 |
49 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa, la metodologia de treball i el sistema d'avaluació. Activació de la disposició prèvia cap al treball psicocorporal |
Pràctiques a laboratoris |
Vivència i experimentació a la sala de psicomotricitat, a partir de diferents propostes individuals, en petit i gran grup. Reflexió posterior a partir de les vivències. |
Treballs |
Elaboració d'una memòria personal de les sessions fetes a la sala de psicomotricitat i una reflexió i valoració final sobre el treball psico-corporal. |
Atenció personalitzada |
Seguiment i supervisió del treball de l'alumnat |
Descripció |
Seguiment i supervisió del treball de l'alumnat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència, participació i implicació en les propostes de treball. Respecte al marc de treball: puntualitat, compromís i respecte cap al grup, compromís ètic. |
30 % |
Treballs |
|
Elaboració d'una memòria personal de les sessions fetes a la sala de psicomotricitat i una reflexió i valoració final sobre el treball psico-corporal. |
70 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a aprovar l'assignatura és requisit l'assistència al 80 % de les classes, aprovar la memòria i l'acompliment de les actituds assenyalades a l'apartat de pràctiques. |
Bàsica |
Camps, C.; Mila, J.; García Olalla, L.; Peceli, M.; Tomás, I., El psicomotricista en su cuerpo. De lo sensoriomotor a la transformación psíquica, Buenos Aires: Miño y Dávila, 2011
|
|
Complementària |
|
Aucouturier, B., Darrault, I. y Empinet, J.L. (1985) La Práctica Psicomotriz. Reeducación y terapia. Barcelona: Científico-Médica. Camps, C. y García Olalla, L. (2004) La formación personal del psicomotricista como proceso de cambio y transformación. Entre Líneas, 16, 7-20 Lapierre, A. y Aucouturier, B. (1977) Simbología del movimiento. Barcelona: Científco-Médica. Mila, J. (2008) De profesión psicomotricista. Buenos Aires: Miño y Dávila |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TREBALL CORPORAL/11274214 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|