DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS Codi 11605102
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyaments d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
PEÑALVER GARCIA, JOSEP LLUIS
Adreça electrònica pilar.iranzo@urv.cat
joseplluis.penalver@urv.cat
Professors/es
IRANZO GARCIA, MARIA PILAR
PEÑALVER GARCIA, JOSEP LLUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar els fonaments i l'història dels sistema educatiu.
Reconèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula i al centre.
Identificar les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa amb la finalitat de poder participar en la definició del projecte del centre i les activitats generals del mateix.
Conèixer la forma de promoure l'atenció a la diversitat, la prevenció de problemes d'aprenentatge i de convivència en el centre.

Continguts
Tema Subtema
1. El sistema educatiu i el marc normatiu de l'educació secundària.
2. El sistema educatiu i els condicionaments polítics i legislatius de l'activitat educativa en educació secundària.
3.La interacció i l'educació a l'aula.
4.La tutoria i l'orientació i l'atenció a la diversitat en l'educació secundària.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Seminaris
0 0 0
Sessió Magistral
0 0 0
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Fòrums de discussió
0 0 0
Estudis previs
0 0 0
Treballs
0 0 0
Debats
0 0 0
Resolució de problemes, exercicis
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves de desenvolupament
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne.
Treballs Treballs que realitza l'alumne.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris 10%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 10%
Presentacions / exposicions 10%
Fòrums de discussió 10%
Estudis previs 5%
Treballs 20%
Proves de desenvolupament 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent