DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I CIUTADANIA Codi 11605103
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits
Departament Pedagogia
Coordinador/a
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
Adreça electrònica ramon.palau@urv.cat
Professors/es
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador
  CP5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CP6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Posar a l’abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat, donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic, donar una visió globalitzadora de l’economia, la cooperació i el desenvolupament, estudiar els conceptes de ciutadania democràtica, drets humans i igualtat de gènere i donar eines pràctiques per la recerca de treball. CP5
CP6

Continguts
Tema Subtema
Orientació professional - Bases del projecte professional. Competències
- El CV, el perfil professional
- Processos de selecció
- Empreneduria i auto-ocupació
- Noves competències, noves professions
- Creativitat
- Ètica professional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
9 0 9
Treballs
0 60 60
 
Atenció personalitzada
0 5 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Professionals del sector presentaran les diferents temàtiques de l'assignatura.
Treballs L'estudiant haurà de realitzar un treball sobre la seva proposta personal de desenvolupament professional.
Atenció personalitzada El professor atendrà els dubtes sobre la seva proposta personal de desenvolupament professional

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic del professor

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs L'estudiant haurà de realitzar un treball sobre la seva proposta personal de desenvolupament professional. 100
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Alvarez González, M. (2005). La toma de decisiones vocacional. Aspectos a considerar. En M. ÁLVAREZ GONZÁLEZ Y R. Bisquerra (coords.).Manual de orientación y tutoría.(soporte electrónico). Barcelona: Praxis. Alvarez González, M. (2006). Programa para la mejora de la madurez vocacional en secundaria. Alvarez González, M. (coord.) (2007). La madurez para la carrera en la educación secundaria. Evaluación e intervención. Madrid: EOS Echeverría, B. (Coord.) (2008). Orientació professional. Barcelona: UOC. Funes, J. (2009). L'acompanyament de nois i noies adolescents en les seves transicions quan s'acaba l'escolaritat secundària obligatòria. Diputació de Barcelona [en línia]. http://www.diba.cat/educacio/recursos/publica/publicacions/acompanyament.asp Jariot, M., Rodríguez, M., Sala, J. y Villalba, A. (2008). El proceso de desinternamiento de jóvenes extutelados para favorecer una inserción sociolaboral positiva. Análisis de la situación actual en los Centros Residenciales de Acción Educativa. Bordon, 60 (3), 63-76. Martínez, M. (2004). La transición de primaria a secundaria. La experiencia de dos centros de Cerdanyola del Vallès. En López Yánez, J. et. Alt. Actas del octavo congreso de Organización de Instituciones Educativas. Sevilla: Universidad de Sevilla. Pp. 899 - 908. Martínez, M. (2009a). La orientación y la tutoría en la universidad en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior. Revista FUENTES, nº 9, pp. 78 - 97. http://www.revistafuentes.es/numeros_anteriores/articulo.php?vid=9&id_articulo=4 Martínez, M. (2009b). Competencias, Orientación yTIC. Educaweb nº 183. http://www.educaweb.com/noticia/2009/02/09/competencias-orientacion-tic-13467.html Martínez, M. (2010). L'orientació a les xarxes locals de transició escola - treball. Diputació de Barcelona [en línia] http://www.diba.cat/educacio/recursos/publica/publicacions/orientacio.asp Martínez, M. (2011). La tutoría y la orientación en las prácticas profesionalizadoras. Guías Práxis FP. 3 Martínez, M. (2011). La tutoría y la orientación en las prácticas profesionalizadoras. Guías Práxis FP. Barcelona: Wolters Kluwer. Pp. 1 - 28. Martínez M. y Martínez, S. (2003). La consulta colaborativa en la transformación de una escuela en una comunidad de aprendizaje. En Buendía, L et. Alt. (Coords.). XI Congreso nacional de modelos de investigación Educativa. Granada: Grupo Editorial Universitario. Martínez, M. I Pinya, C. (2012). Els instituts escola. Aspectes Curriculars, organitzatius i d'orientació. Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Documents nº 21. Martínez, M. i Arnau,L. (2015). Després de l'ESO que puc fer? Diagnosi i propostes per a l'orientació educativa de 12 a 16 anys. Informes Breus, 56. Barcelona: Fundació Jaume Bofill. http://www.fbofill.cat/intra/fbofill/documents/publicacions/613.pdf Padilla, M. T. (2001) Estrategias para el diagnóstico y la orientación profesional de personas adultas. Barcelona: Laertes. Sánchez, Ma. F. (2004). Orientación laboral. Madrid: Sanz y Torres. Sebastián, A. (Coord.) (2003). Orientación profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson. Sobrado, L.M., y Cortés, A. (Coords.) (2009). Orientación Profesional. Nuevos escenarios y perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent