Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
Objectius |
Competències |
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del professor de secundària obligatòria i postobligatòria. |
AP9 AP10
|
|
|
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. |
AP9
|
|
|
Observar l'organització, planificació, gestió i intervenció que es porta a terme en la institució educativa. |
AP1
|
|
|
Obtenir un coneixement proper de la realitat educativa i els
professionals que en formen part (prestant una especial atenció a la figura del docent). |
AP1
|
|
|
Percebre com s’ensenya i com s’apliquen diferents models, estratègies i sistemes d’ensenyança. |
AP1 AP2 AP3 AP7
|
|
|
Desenvolupar actituds personals adients pel futur exercici professional de la docència |
|
|
CP5
|
Procediments |
La Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la URV, té signat un conveni amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya perquè l'alumnat de l'Ensenyament del Màster de Formació del Professorat d’ESO, Batxiller, FP i Ensenyament d’Idiomes, pugui realitzar pràctiques en els centres docents públics. També té convenis signats amb centres docents privats - concertats.
Els moments més rellevants en el procediment de selecció de centre de pràctiques són els següents:
- Informació a l'alumnat del procés d'organització del Pràcticum i publicació de les places ofertades.
- Elecció del Centre Docent per part de l'alumnat i assignació del tutor de la Facultat .
L'assignació de centre docent per a la realització de les pràctiques es farà en funció de dos criteris: la nota mitjana de l'expedient i l'ordre de preferències manifestades per l'alumne.
En cas que l’alumne no demani plaça en el període corresponent, se li assignarà d’ofici, sense opció a triar.
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0 |
1 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
2 |
0 |
2 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
6 |
3 |
9 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
12 |
0 |
12 |
Estada de pràctiques |
30 |
10 |
40 |
|
Memòria |
0 |
10 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del funcionament de les pràctiques i la seva avaluació. |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
L'alumnat tria el centre educatiu on desitja realitzar les seves pràctiques, a partir del llistat d'ofertes que el Departament d'Ensenyament i altres institucions posen a disposició dels alumnes de l'ensenyament. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Des de la coordinació del Màster s'assignen les places de pràctiques definitives a cada alumnat.
El seguiment de les pràctiques es realitza mitjançant contactes periòdics entre el tutor acadèmic (intern) i el tutor del centre educatiu (extern). |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
L'alumne haurà de seguir les directrius proporcionades per tutor intern i assistir a totes les reunions de tutoria o seguiment que s'acordin. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Un cop l'alumne inicia la seva estada al centre, seguirà les indicacions proporcionades pel tutor que se li hagi assignat. |
Estada de pràctiques |
Realització de les pràctiques en un centre educatiu. |
Memòria |
Realització de la Memòria de Pràctiques. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Estada de pràctiques |
Estada al centre de pràctiques |
45% |
Memòria |
Realització de la Memòria de Practiques |
30% |
Altres |
Entrevistes amb el tutor acadèmic 15% Autoavaluació 10% |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|