Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CP5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CP6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que s'ha d'incidir. |
AP2
|
|
|
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica. |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
|
|
Utilitzar les tècniques i els recursos didactics necessaris per a una bona gestió dels procés educatiu a l'aula. |
AP3 AP6
|
|
|
Aplicar las habilitats de comunicació i interacció didàctica. |
AP7
|
BP6
|
CP4
|
Acceptar i integrar les crítiques sobre l'actuació com a futur professor de secundària. |
|
|
CP5 CP6
|
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària. |
|
|
CP5
|
Procediments |
L'alumne farà aquestes pràctiques en el mateix centre educatiu en què haurà realitzat les Pràctiques Externes I. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
0 |
2 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
4 |
40 |
44 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
8 |
0 |
8 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
20 |
0 |
20 |
Estada de pràctiques |
90 |
90 |
180 |
|
Memòria |
0 |
20 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una tutoria preliminar amb el tutor acadèmic i el tutor de centre a fi d'acordar el contingut de les pràctiques que haurà de dur a terme l'alumne. |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
L'estada de pràctiques es farà en el mateix centre educatiu en que s'hagin fet les Pràctiques Externes I. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El seguiment de les pràctiques es realitza mitjançant contactes periòdics entre el tutor acadèmic (intern) i el tutor del centre educatiu (extern). |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
El tutor acadèmic guiarà i supervisarà, en coordinació amb el tutor del centre, la tasca de l'alumne en el centre educatiu. També orientarà l'elaboració de la Memòria de Pràctiques. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor de centre és la persona de referència de l'alumne en pràctiques dins el centre. La seva funció és guiar la tasca diària de l'alumne, facilitar la seva intervenció a l'aula i al centre. |
Estada de pràctiques |
Realització de pràctiques externes en un centre d'ensenyament en l'àmbit de professionalització pròpi de l'especialització cursada. |
Memòria |
Realització de la Memòria de Pràctiques. Les indicacions per a la seva realització apareixen a la normativa específica del Pràcticum del Màster. Aquesta normativa està disponible a la plana web de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
|
|
Descripció |
Pes |
Estada de pràctiques |
Estada al centre educatiu |
45% |
Memòria |
Elaboració de la Memòria de Pràctiques |
35% |
Altres |
Entrevistes amb el tutor acadèmic 15% Autoavaluació 10% |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|