DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 11605107
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Economia
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Geografia
Gestió d'Empreses
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Psicologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
Adreça electrònica mariaaurora.ruiz@urv.cat
josep.m.lopez@urv.cat
anna.clotet@urv.cat
mteresa.novo@urv.cat
fabia.morales@urv.cat
mariaisabel.calle@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
annamaria.masdeu@urv.cat
nuria.ruizm@urv.cat
dolors.puigjaner@urv.cat
gerard.fortuny@urv.cat
mariadolores.jimenez@urv.cat
carlos.garciag@urv.cat
alfonso.garcia@urv.cat
iban.garciabores@urv.cat
felix.gilgado@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
olga.cubells@urv.cat
francesca.pellice@urv.cat
cristina.valls@urv.cat
sara.paco@urv.cat
elena.castarlenas@urv.cat
josepmaria.pons@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
elisa.camps@urv.cat
anna.borrull@urv.cat
jordina.gort@urv.cat
silvia.subirats@urv.cat
joan.ferran@urv.cat
oriol.farras@urv.cat
nuria.masgoret@urv.cat
toni.valles@urv.cat
victor.grau@urv.cat
anselm.crusells@urv.cat
0
hebert.perez@urv.cat
jaume.camps@urv.cat
meritxell.garciar@urv.cat
emili.samper@urv.cat
albert.irigoyen@urv.cat
mariaisabel.panosa@urv.cat
carles.royo@urv.cat
juanpascual.farre@urv.cat
Professors/es
RUIZ MANRIQUE, MARIA AURORA
LÓPEZ BESORA, JOSEP MARIA
CLOTET ROMEU, ANNA MARIA
NOVO MOLINERO, MARIA TERESA
MORALES VIVES, FÀBIA
CALLE ROMERO, MARÍA ISABEL
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
MASDEU BULTÓ, ANNA MARIA
RUIZ MORILLAS, NÚRIA
PUIGJANER RIBA, MARIA DOLORES
FORTUNY ANGUERA, GERARD
JIMÉNEZ LÓPEZ, MARÍA DOLORES
GARCÍA GÓMEZ, CARLOS
GARCÍA RODRÍGUEZ, ALFONSO
GARCIA-BORES COMAS, IBAN
GILGADO BARBADILLA, FÈLIX
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
CUBELLS BARTOLOMÉ, OLGA
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
VALLS BAUTISTA, CRISTINA
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
CASTARLENAS SOLÉ, ELENA TERESA
PONS ALTES, JOSEP MARIA
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
CAMPS RIBAS, ELISA
BORRULL RIERA, ANNA
GORT OLIVER, JORDINA
SUBIRATS BENET, SÍLVIA
FERRAN MERCADÉ, JOAN
FARRÀS VENTURA, ORIOL
MASGORET FORTUNY, NÚRIA
VALLÈS CATALÀ, TONI
GRAU FERRER, VICTOR
CRUSELLS DOMINGO, ANSELM
MARTINEZ LABORIA, JANINA
PÉREZ ROSÉS, HEBERT
CAMPS GIRONA, JAUME
GARCIA ROCA, MERITXELL
SAMPER PRUNERA, EMILI
IRIGOYEN ZARAGOZA, ALBERT
PANOSA DOMINGO, MARIA ISABEL
ROYO BIETO, CARLES
FARRE VILLA, JUAN PASCUAL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP5 Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP7 Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes.
  AP8 Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
  AP9 Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP2 Resoldre problemes complexes en contextos d'innovació i multidisciplinars.
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi.
  BP6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CP5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CP6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional dels professor de secundària obligatòria i postobligatòria. AP9
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. AP1
AP7
AP9
AP10
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que es vol incidir. AP2
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica. AP2
AP3
AP4
AP5
Utilitzar les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procés educatius a l'aula. AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
BP2
BP3
BP6
CP3
Aplicar les habilitats de comunicació i interacció didàctica. AP7
BP6
CP4
Acceptar i integrar les crítiques sobre la seva actuació com a futur professor de secundària. CP5
CP6
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària. CP5

Procediments de selecció
Procediments

El TFM es realitzarà a partir d'una necessitat educativa d'un aula del centre de pràctiques on l'estudiant les realitzi. 


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 0 2
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 10 0 10
Elaboració del treball de fi de màster 0 126 126
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 0 10 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El tutor acadèmic explica a l'alumnat en què consisteix el TFM.
Selecció/assignació del treball de fi de màster L'alumne, amb l'orientació del tutor acadèmic, decideix el tema del seu TFM.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El tutor acadèmic guiarà i avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant tot el procès d'elaboració del TFM mitjançant tutories.
Elaboració del treball de fi de màster L'alumne realitzarà el TFM en el qual haurà d'evidenciar-se que ha assolit totes les competències del Màster.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'estudiant presentarà públicament davant un tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
El tutor orientarà a l'estudiant i avaluarà el seu progrés i implicació mitjançant tutories

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El tutor avaluarà la implicació de l'estudiant durant tot el procés (assistència a les tutories, etc.) 10%
Elaboració del treball de fi de màster Realització d'un treball on l'alumna demostrarà l'assoliment de les competències del Màster. 50%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'alumne exposarà davant del tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin. 30%
Altres

Autoavaluació.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

EN EL TREBALL DE FI DE MÀSTER NO HI HA SEGONA CONVOCATÒRIA.

Per aprovar el TFM cal tenir més de 5 en les dues parts avaluades. El treball i la presentació.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent