Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP2 |
Resoldre problemes complexes en contextos d'innovació i multidisciplinars. |
|
BP3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi. |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CP5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CP6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional dels professor de secundària obligatòria i postobligatòria. |
AP9
|
|
|
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. |
AP1 AP7 AP9 AP10
|
|
|
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que es vol incidir. |
AP2
|
|
|
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica. |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
|
|
Utilitzar les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procés educatius a l'aula. |
AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8
|
BP2 BP3 BP6
|
CP3
|
Aplicar les habilitats de comunicació i interacció didàctica. |
AP7
|
BP6
|
CP4
|
Acceptar i integrar les crítiques sobre la seva actuació com a futur professor de secundària. |
|
|
CP5 CP6
|
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària. |
|
|
CP5
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El tutor acadèmic explica a l'alumnat en què consisteix el TFM. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
L'alumne, amb l'orientació del tutor acadèmic, decideix el tema del seu TFM. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
El tutor acadèmic guiarà i avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant tot el procès d'elaboració del TFM mitjançant tutories. |
Elaboració del treball de fi de màster |
L'alumne realitzarà el TFM en el qual haurà d'evidenciar-se que ha assolit totes les competències del Màster. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'estudiant presentarà públicament davant un tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin. |
|
Descripció |
Pes |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
El tutor avaluarà la implicació de l'estudiant durant tot el procés (assistència a les tutories, etc.) |
10% |
Elaboració del treball de fi de màster |
Realització d'un treball on l'alumna demostrarà l'assoliment de les competències del Màster. |
50% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'alumne exposarà davant del tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin. |
30% |
Altres |
Autoavaluació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EN EL TREBALL DE FI DE MÀSTER NO HI HA SEGONA CONVOCATÒRIA. Per aprovar el TFM cal tenir més de 5 en les dues parts avaluades. El treball i la presentació. |