DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 11605107
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Economia
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Geografia
Gestió d'Empreses
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Psicologia
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
mariaaurora.ruiz@urv.cat
josep.m.lopez@urv.cat
anna.clotet@urv.cat
maria.riera@urv.cat
mar.gutierrezcolon@urv.cat
mteresa.novo@urv.cat
fabia.morales@urv.cat
mariaisabel.calle@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
annamaria.masdeu@urv.cat
nuria.ruizm@urv.cat
xavier.rull@urv.cat
mariadolores.jimenez@urv.cat
mariacinta.pujol@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
jaume.masons@urv.cat
carlos.garciag@urv.cat
magdalena.aguilo@urv.cat
iban.garciabores@urv.cat
felix.gilgado@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
olga.cubells@urv.cat
francesca.pellice@urv.cat
xavier.mateos@urv.cat
joanjosep.carvajal@urv.cat
cristina.valls@urv.cat
sara.paco@urv.cat
carlos.barbera@urv.cat
elena.castarlenas@urv.cat
josepmaria.pons@urv.cat
mariona.cervera@urv.cat
alba.escriu@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
anna.borrull@urv.cat
carmen.rueda@urv.cat
jordina.gort@urv.cat
silvia.subirats@urv.cat
edwardalvar.lockhart@urv.cat
marina.navas@urv.cat
laura.villalba@urv.cat
ancadaniela.frumuselu@urv.cat
joan.ferran@urv.cat
nuria.masgoret@urv.cat
mireia.ortega@urv.cat
silvia.vea@urv.cat
fernando.romeu@urv.cat
toni.valles@urv.cat
victor.grau@urv.cat
sergi.roura@urv.cat
0
hebert.perez@urv.cat
jaume.camps@urv.cat
marina.casanoves@urv.cat
meritxell.garciar@urv.cat
emili.samper@urv.cat
mariaisabel.panosa@urv.cat
monica.montserrat@urv.cat
juanpascual.farre@urv.cat
monica.lopez@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
marian.marquez@urv.cat
susanamaria.campillo@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
RUIZ MANRIQUE, MARIA AURORA
LÓPEZ BESORA, JOSEP MARIA
CLOTET ROMEU, ANNA MARIA
RIERA TOLÓ, MARIA
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
NOVO MOLINERO, MARIA TERESA
MORALES VIVES, FÀBIA
CALLE ROMERO, MARÍA ISABEL
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
MASDEU BULTÓ, ANNA MARIA
RUIZ MORILLAS, NÚRIA
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
JIMÉNEZ LÓPEZ, MARÍA DOLORES
PUJOL BAIGES, MARIA CINTA
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
MASONS BOSCH, JAIME
GARCÍA GÓMEZ, CARLOS
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
GARCIA-BORES COMAS, IBAN
GILGADO BARBADILLA, FÈLIX
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
CUBELLS BARTOLOMÉ, OLGA
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
MATEOS FERRÉ, XAVIER
CARVAJAL MARTÍ, JOAN JOSEP
VALLS BAUTISTA, CRISTINA
PACO SÁNCHEZ, SARA ENCARNACIÓN
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
CASTARLENAS SOLÉ, ELENA TERESA
PONS ALTES, JOSEP MARIA
CERVERA GARCIA, MARIONA
ESCRIU ROCA, ALBA
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
BORRULL RIERA, ANNA
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GORT OLIVER, JORDINA
SUBIRATS BENET, SÍLVIA
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
NAVAS FARRÉ, MARINA
VILLALBA ARASA, LAURA
FRUMUSELU , ANCA DANIELA
FERRAN MERCADÉ, JOAN
MASGORET FORTUNY, NÚRIA
ORTEGA DURAN, MIREIA
VEÀ VILA, SÍLVIA
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
VALLÈS CATALÀ, TONI
GRAU FERRER, VICTOR
ROURA PLANAS, SERGI
CRUSELLS DOMINGO, ANSELM
PÉREZ ROSÉS, HEBERT
CAMPS GIRONA, JAUME
CASANOVES DE LA HOZ, MARINA
GARCIA ROCA, MERITXELL
SAMPER PRUNERA, EMILI
PANOSA DOMINGO, MARIA ISABEL
MONTSERRAT GRAU, MÒNICA
FARRE VILLA, JUAN PASCUAL
LÓPEZ BAGES, MÒNICA
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
MÁRQUEZ RUIZ DE GOPEGUI, MARIAN
CAMPILLO MUÑOZ, SUSANA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP5 Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP7 Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes.
  AP8 Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
  AP9 Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional dels professor de secundària obligatòria i postobligatòria. AP9
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques. AP1
AP7
AP9
AP10
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que es vol incidir. AP2
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica. AP2
AP3
AP4
AP5
Utilitzar les tècniques i recursos didàctics necessaris per a una bona gestió del procés educatius a l'aula. AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
Aplicar les habilitats de comunicació i interacció didàctica. AP7
Acceptar i integrar les crítiques sobre la seva actuació com a futur professor de secundària.
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària.

Procediments de selecció
Procediments

El TFM es realitzarà a partir d'una necessitat educativa d'un aula del centre de pràctiques on l'estudiant les realitzi. 


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 0 2
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 10 0 10
Elaboració del treball de fi de màster 0 126 126
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 0 10 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El tutor acadèmic explica a l'alumnat en què consisteix el TFM.
Selecció/assignació del treball de fi de màster L'alumne, amb l'orientació del tutor acadèmic, decideix el tema del seu TFM.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El tutor acadèmic guiarà i avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant tot el procès d'elaboració del TFM mitjançant tutories.
Elaboració del treball de fi de màster L'alumne realitzarà el TFM en el qual haurà d'evidenciar-se que ha assolit totes les competències del Màster.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'estudiant presentarà públicament davant un tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
El tutor orientarà a l'estudiant i avaluarà el seu progrés i implicació mitjançant tutories

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El tutor avaluarà la implicació de l'estudiant durant tot el procés (assistència a les tutories, etc.) 10%
Elaboració del treball de fi de màster Realització d'un treball on l'alumna demostrarà l'assoliment de les competències del Màster. 50%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'alumne exposarà davant del tribunal el treball realitzat i respondrà a les preguntes que se li formulin. 30%
Altres

Autoavaluació.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar el TFM cal tenir més de 5 en les dues parts avaluades. El treball i la presentació.

EL TREBALL DE FI DE MÀSTER TÉ DUES CONVOCATÒRIES PER CURS


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent