Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
Objectius |
Competències |
Adquirir coneixements sobre història, descobriments recents i perspectives epistemològiques de la Física i de la Química, amb l'objectiu de poder extreure possibles enfocaments docents i recursos que puguin ser d'utilitat en el procés ensenyament-aprenentatge d'aquestes ciècnies a secundària.
Adquirir informació sobre diferents contextos i situacions socials en les que puguin resultar aplicables els diversos continguts curriculars de la Física i la Química.
Saber analitzar i discutir exemples d'activitats pràctiques que puguin constituir un referent en la docència de la Física i la Química a secundària.
Adquirir coneixement de com integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament-aprenentatge de la Física i la Química a secundària. |
AP1 AP3
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. El valor cultural i formatiu de la Física i la Química a l'ESO i el Batxillerat i la seva transmissió de coneixements. |
|
2. El currículum de la Física i la Química per a l'ESO i el Batxillerat. |
|
3. L'ensenyament de la Física i la Química. |
|
4. La metodologia científica, el pensament científic i l'experimentació en Física i Química. |
|
5. Història de la Física i Química i la seva influència en el desenvolupament de la societat. |
|
6. Descobriments recents de la Física i la Química. |
|
7. Física i Química, societat, medi ambient i desenvolupament sostenible. |
|
8. La Física i la Química i la seva relació amb altres ciències. |
|
9. Revisió i valorització de contextos i situacions en els que són d'aplicació els diversos continguts curriculars de la Física i la Química. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
16 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
3 |
16 |
19 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: professorat, temporalització, objectius i avaluació. |
Sessió Magistral |
Presentació i discussió dels temes llistats als continugts del curs. |
Seminaris |
Revisió de casos rellevants on un element del currículum de Física i Química és aplicable a una situació quotidiana per la seva rellevància (ètica, cultural, esportiva, ecològica, etc.). |
Treballs |
Realització d'un treball original de cerca d'informació sobre la importància d'un determinat tema del currículum de Física i Química en el món actual. Situació d'aplicació. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral del treball realitzat. Suport visual i resposta a les preguntes dels professors de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Recolzament a l'hora d'aprofundir en aspectes tractats a les sessions magistrals i als seminaris.
Ajut per dissenyar el treball (temàtica, desenvolupament, etc.). |
|
Descripció |
L'alumne rep la guia-recolzament del professor, si s'escau, per a la realització del treball que posteriorment serà avaluat. L'elecció del tema i el desenvolupament dels continguts i la memòria escrita seran els punts habituals en aquesta atenció personalitzada. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Memòria escrita d'un treball de recerca d'informació sobre la importància d'un determinat tema del curróculum de Física i Química al món actual (a nivell industrial, social, cultural, ètic, etc.) |
70% |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral d'un treball. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials (classes magistrals i sessions seminari) al llarg del curs. Es farà control d'assistència mitjanaçant signatura de l'alumne. En cas de suspendre l'assignatura en 1a convocatòria, l'alumne podrà recuperar-la en segona convocatòria presentant una memòria revisada del treball dintre de les dates estipulades a tal efecte, el qual tornarà a tenir un pes del 70% sobre la nota global. |
Bàsica |
Stephen F. Mason, Historia de las ciencias, Alianza Editorial,
Gerald Messadié, Los grandes descubrimientos de la ciencia, Alianza Editorial,
Bernard Cohen, Bernard Cohen, Gedisa,
Isaac Asimov, Historia y cronología de la ciencia y los descubrimientos, Editorial Ariel,
A. Rupert Hall, La revolución científica 1500-1750, Editorial Crítica,
Diversos autors, 10 imatges de la ciència del segle XX, Eumo Editorial,
Diversos autors, La energía y el medio ambiente, Biblioteca Ben Rosch,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
És obligatòria l'assistència al 80% de les sessions teòriques. Es farà control de signatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|