Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3. Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos |
|
BC6 |
CT6. Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de la Física a la secundària. |
AP1
|
BC2 BC3
|
|
Saber contextualitzar els continguts del currículum de la Física per preparar als futurs professors en els aspectes del currículum més conflictius i difícils d'entendre per als alumnes. |
AP4
|
BC4 BC6
|
|
Saber analitzar, valorar i proposar activitats i orientacions didàctiques que puguin ser d'utilitat per a l'enseyament de la Física i que permetin fomentar el pensament crític entre els estudiants. |
AP6
|
BC2
|
|
Tema |
Subtema |
MECÀNICA
|
El moviment.
L’univers mecànic.
L’energia.
Els planetes i els satèl·lits.
|
ONES
|
Ones: ones harmòniques.
Propietats ondulatòries.
El so |
ELECTRICITAT |
Electrostàtica.
Corrent elèctric.
Camp magnètic.
Inducció electromagnètica.
Corrent altern.
|
ÒPTICA |
Òptica geomètrica.
Òptica física
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2.5 |
2.5 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classes magistrals |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de continguts |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupament d'una pràctica de laboratori, tant a nivell de quadern d'alumne com de professor |
Treballs |
Elaboració de treball de resolució de problemes plantejats |
Atenció personalitzada |
Resolució personalitzada de dubtes. Atenció a la Presentació de resultats |
|
Descripció |
Els professors de l'assignatura estaran disponibles per aclarir dubtes. Es recomana contactar per email prèviament. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
Treball demostratiu de l'assoliment dels coneixements. Presentació del treball |
60% |
Altres |
Assistència i participació a classe. Participació activa en forums de discussió |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. Per tal d'aprovar la segona convocatoria s'haurà de superar un examen escrit |
Bàsica |
P.A. Tipler y G. Mosca, Física para la ciencia y la tecnología, 5ª edició, Reverté
Á. Franco, Curso Interactivo de Física , , http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica_/
J. Ortín, Problemes resolts de Fonaments de Física I, , Publicacions i Edicions de la Universitat de Barce
F.A. González, La física en problemas, , Ed. Tébar Flores
J. García Roger, Problemas de Física, , Edunsa
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|