DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN QUÍMICA Codi 11605110
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
Adreça electrònica mariasoledad.larrechi@urv.cat
Professors/es
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
*Introduir els fonaments de química que suporten els continguts que d'aquesta assignatura s'imparteixen a l'ensenyament secundari. * Treballar mitjançant exercicis pràctics el desenvolupament d'aquests fonaments AP1
BC2

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Contingut de química a l'ensenyament secundari obligatori
Tema 2. Conceptes químics associats amb els continguts de:
-els orígens de la teoria molecular
-gasos líquids i solucions
-el enllaç entre àtoms i entre molècules
-la química orgànica
-les reaccions químiques en 1r curs de Batxiller
Tema 3. Conceptes químics associats amb l'estudi de:
- els àtoms, molècules i radiació electromagnètica
-canvis d'energia en les reaccions químiques
-equilibri de fases i equilibri químic
-equilibrios químics iònics
-espontaneidad i velocitat de les reaccions químiques
-piles i cèl·lules electrolítiques en el segon curs de batxillerat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
6 14.4 20.4
Treballs
6 14.7 20.7
Sessió Magistral
7 21 28
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es repassen els continguts de química en el batxillerat i es discuteixen amb els alumnes quins poden ser els continguts de major interès a impartir durant les 22 hores d'aquesta assignatura, en funció de la seva formació
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A classe el professor resol exercicis pràctics. La sistemàtica és discutida amb els alumnes de manera que es pugui constatar el nivell de compressió d'ells.
Treballs De cada tema, els alumnes han de resoldre una sèrie de problemes de forma individual i fora de classe. Aquests exercicis són debatuts a l'endemà a classe. Si no hi ha temps, són discutits personalment amb el professor fora de classe



Sessió Magistral Explicació per part de professor de l'fonament teòric de cada tema
Atenció personalitzada L'alumne es comunica amb el professor de forma presencial durant les hores de tutoria, les quals són acordades amb els alumnes. 1hora durant el temps que dura aquesta assignatura

La comunicació també pot ser no presencial, via correu electrònic.

En aquest temps l'alumne pot plantejar els dubtes que tingui sobre els continguts impartits.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Treballs
Descripció

Els alumnes poden contactar amb el professor durant el temps assignat com tutoria, tant de forma presencial al despatx de professor com via correu electrònic mariasoledad.larrechi@urv.cat


Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació a classe, 15%
Treballs Exercicis individuals realitzats fora de classe i exposats a classe 50%
Sessió Magistral Participació a classe 5%
Proves objectives de preguntes curtes Examen global 30%
Altres


 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen global del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Petrucci, Quimica general, Pearson ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent