DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I QUÍMICA Codi 11605111
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyaments d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
ALTEMIR LASCORZ, JOSÉ ANTONIO
Adreça electrònica joseantonio.altemir@urv.cat
josep.camps@urv.cat
yolanda.valero@urv.cat
Professors/es
ALTEMIR LASCORZ, JOSÉ ANTONIO
CAMPS RATERA, JOSEP
VALERO SORANDO, YOLANDA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de la Física i la Química a la secundària.
Aplicar el coneixement sobre la naturalesa de la Física i la Química a les orientacions didàctiques específiques de cada una d'aquestes disciplines.
Saber contextualitzar els continguts del currículum de la Física i de la Química per a realitzar la programació a l'aula, dissenyant i desenvolupant projectes educatius, unitats de programació, activitats i materials adaptats al nivell educatiu i a la diversitat de l'alumnat.
Aplicar criteris de selecció dels aspectes conceptuals i pràctics més rellevants per a l'ensenyament de la Física i la Química.
Aplicar estratègies docents que permetin promoure la comunicació entre els alumnes i el professor amb la finalitat de mantenir un bon clima per a l'aprenentatge de la Física i de la Química.
Saber analitzar, valorar i proposar activitats i orientacions didàctiques que puguin ser d'utilitat per a l'enseyament de la Física i la Química i que permetin fomentar el pensament crític entre els estudiants.
Aplicar la reflexió i l'autoavaluació sobre la pròpia formació i pràctica docent.

Continguts
Tema Subtema
1. L'ensenyament de la Física i la Química. 1.1 Models i tradicions d'ensenyament de la Física i la Química.
1.2 La problemàtica actual de la Física i la Química a la secundària.
1.3 Competències específiques i transversals a Física i Química.
2. Orientacions didàctiques per a l'ensenyament-aprenentatge de la Física i de la Química. 2.1. Idees prèvies de l'alumnat.
2.2 Activitats i recursos didàctics.
2.3. Organització de l'aula.
2.4. El paper del professor.
2.5. Motivar, desmostrar i raonar per convèncer.
2.6. Argumentació i pensament crític.
3. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i d'aula. 3.1 Criteris generals de programació, seqüenciació dels continguts i disseny d'activitats.
3.2. L'avaluació de la tasca docent a Física i Química.
4. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de la Física i Química. 4.1. Les unitats didàctiques.
4.2. Criteris generals.
4.3. Objectius didàctics.
4.4. Activitats: criteris d'elecció, resolució de problemes i experimentació.
5. Didàctica de la Física i de la Química.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
0 0 0
Debats
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Treballs
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Presentacions / exposicions
Treballs
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral 5%
Debats 20%
Presentacions / exposicions 20%
Treballs 30%
Proves objectives de preguntes curtes 25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent