Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Reconèixer el valor formatiu de la FQBG en el context social actual
|
AP1
|
|
|
Reconèixer la importància de la seva transmissió de coneixement a l'ESO i Batxillerat |
AP10
|
|
|
Obtenir informació sobre possibles contextos i situacions socials que siguin aplicables als diferents continguts curriculars de la FQBG. |
|
BC2
|
|
Adquirir coneixements sobre història, descobriments recents i perspectives epistemològiques de la FQBG, amb l'objectiu de poder extreure possibles enfocaments docents i recursos que puguin ser d'utilitat en el procés ensenyament-aprenentatge d'aquestes ciècnies a secundària.
Adquirir informació sobre diferents contextos i situacions socials en les que puguin resultar aplicables els diversos continguts curriculars de la FQBG.
Saber analitzar i discutir exemples d'activitats pràctiques que puguin constituir un referent en la docència de la FQBG a secundària.
Adquirir coneixement de com integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament-aprenentatge de la FQBG a secundària. |
AP1 AP3 AP10
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. El valor cultural i formatiu de la FQBG en l'ESO i el batxillerat i la seva transmissió de coneixements. |
|
2. El currículum de FQBG per l'ESO i el Batxillerat. |
|
3. L'ensenyament de la FQBG. |
|
4.La metodologia científica, el pensament científic i l'experimentació en FQBG. |
|
5. Història de la FQBG i la seva influència en el desenvolupament de la societat.. |
|
6. Descobriments recents de la FQBG. |
|
7. FQBG, societat, medi ambient i desenvolupament sostenible. |
|
8. FQBG i la seva relació amb altres ciències. |
|
9. Revisió i valorització de contextos i situacions en les que són d'aplicació els diversos continguts curriculars de la FQBG. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
16 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
3 |
16 |
19 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: professorat, temporalització, objectius i avaluació. |
Sessió Magistral |
presentació i discussió dels temes llistats als continguts del curs
|
Seminaris |
Revisió de casos rellevants com un element del curriculum de FQBG és aplicable a una situació quotidiana per la seva rellevancia (ètica, cultural, esportiva, ecològica, etc) |
Presentacions / exposicions |
Lliurament del vídeo: Vídeo enregistrant amb la presentació oral del document preparat (ppt o similar) sobre el desenvolupament d’un tema (o part d’un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Exposició oral enregistrada en vídeo (10 minuts durada màxima aproximada). Penjar-ho en el Moodle de l’assignatura.
|
Treballs |
Lliurament treball preparat: Lliurament d’un treball (document ppt o similar) sobre el desenvolupament d’un tema (o part d’un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Penjar-ho en el Moodle de l’assignatura. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà tenir atenció personalitzada. Podrà esser per e-mail. |
|
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
L'alumne podrà tenir atenció personalitzada. Podrà esser per e-mail. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Lliurament del vídeo: Vídeo enregistrant amb la presentació oral del document preparat (ppt o similar) sobre el desenvolupament d’un tema (o part d’un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Exposició oral enregistrada en vídeo (10 minuts durada màxima aproximada). Penjar-ho en el Moodle de l’assignatura.
|
30% |
Treballs |
Lliurament treball preparat: Lliurament d’un treball (document ppt o similar) sobre el desenvolupament d’un tema (o part d’un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Penjar-ho en el Moodle de l’assignatura. |
70% |
Altres |
Assistència a classe |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials al llarg del curs. Es farà control d'assistència. Primera convocatoria 1)Lliurament treball preparat: Lliurament d'un treball (document ppt o similar) sobre el desenvolupament d'un tema (o part d'un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones.Penjar-ho en el Moodle de l'assignatura.(70%) 2)Lliurament del vídeo: Vídeo enregistrant amb la presentació oral del document preparat (ppt o similar) sobre el desenvolupament d'un tema (o part d'un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Exposició oral enregistrada en vídeo (10 minuts durada màxima aproximada).Penjar-ho en el Moodle de l'assignatura.(30%) En cas de suspendre l'assignatura en 1a convocatòria, l'alumne podrà recuperar-la en segona convocatòria. 1)Lliurament treball preparat: Lliurament d'un treball (document ppt o similar) sobre el desenvolupament d'un tema (o part d'un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones.Penjar-ho en el Moodle de l'assignatura.(70%) 2)Lliurament del vídeo: Vídeo enregistrant amb la presentació oral del document preparat (ppt o similar) sobre el desenvolupament d'un tema (o part d'un tema) del temari del currículum oficial. (ESO o BAT). Grup de 2 persones. Exposició oral enregistrada en vídeo (10 minuts durada màxima aproximada).Penjar-ho en el Moodle de l'assignatura.(30%) |
Bàsica |
|
Historia de las ciencias.Stephen F. Mason. Alianza Editorial. Los grandes descubrimientos de la ciencia. Gerald Messadié. Alianza Editorial. Bernard Cohen, Gedisa Historia y cronología de la ciencia y los descubrimientos, Isaac Asimov. Editorial Ariel La revolución científica 1500-1750. A. Rupert Hall. Editorial Crítica 10 imatges de la ciència del segle XX. Diversos autors. Eumo Editorial. La energía y el medio ambiente. Diversos autors. Biblioteca Ben Rosch E. J.
Tarbuck, F.K. Lutgens. Ciencias de la Tierra. Una introducción a la
Geologia Física, 8ª ed. Pearson PrenticeHall, 2008. ISBN edicion
espanyola: 978?84?205?4400 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials al llarg del curs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|