DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA BIOLOGIA I LA GEOLOGIA Codi 11605117
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyaments d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
CARRETÉ AIXALÀ, RAMON
Adreça electrònica 0
mteresa.novo@urv.cat
Professors/es
CARRETÉ AIXALÀ, RAMON
NOVO MOLINERO, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de la Biologia i la Geologia a la secundària.
Aplicar el coneixement sobre la naturalesa de la Biologia i la Geologia a les orientacions didàctiques específiques de cada una d'aquestes disciplines.
Saber contextualitzar els continguts del currículum de la Biologia i de la Geologia per a realitzar la programació a l'aula, dissenyant i desenvolupant projectes educatius, unitats de programació, activitats i materials adaptats al nivell educatiu i a la diversitat de l'alumnat.
Aplicar criteris de selecció dels aspectes conceptuals i pràctics més rellevants per a l'ensenyament de la Biologia i la Geologia.
Aplicar estratègies docents que permetin promoure la comunicació entre els alumnes i el professor amb la finalitat de mantenir un bon clima per a l'aprenentatge de la Biologia i Geologia.
Saber analitzar, valorar i proposar activitats i orientacions didàctiques que puguin ser d'utilitat per a l'enseyament de la Biologia i la Geologia i que permetin fomentar el pensament crític entre els estudiants.
Aplicar la reflexió i l'autoavaluació sobre la pròpia formació i pràctica docent.

Continguts
Tema Subtema
1. Ensenyament de la Biologia i la Geologia. 1.1. Models i tradicions de l'ensenyament de la Biologia i la Geologia.
1.2. La problemàtica actual de l'ensenyament de la Biologia i la Geologia a secundària.
1.3. Competències específiques i transversals en Biologia i Geologia.
2. Orientacions didàctiques per l'ensenyament-aprenentatge de la Biologia i de la Geologia. 2.1. Idees prèvies de l'alumnat.
2.2. Activitats i recursos didàctics.
2.3. Organització de l'aula.
2.4. El paper del professor.
2.5. Motivar, demostrar i raonar per convèncer.
2.6. Argumentació i pensament crític.
3. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i d'aula. 3.1. Criteris generals de programació, seqüenciació de continguts i disseny d'activitats.
3.2. L'avaluació de la tasca docent en Biologia i Geologia.
4. Programació del procés ensenyament-aprenentatge de la Biologia i la Geologia. 4.1. Les unitats didàctiques.
4.2. Criteris generals.
4.3. Continguts.
4.4. Orientacions metodològiques de caràcter didàctic.
4.5. Mitjans i recursos.
4.6. Activitats: criteris , resolució de problemes i experimentació.
5. Didàctica de la Biologia i de la Geologia.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
0 0 0
Debats
0 0 0
Treballs
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Treballs
Presentacions / exposicions

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valora la assistència i participació. 10%
Debats 15%
Treballs 30%
Presentacions / exposicions 20%
Proves objectives de preguntes curtes 25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent