Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BP3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi. |
|
BP5 |
Treballar de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CP3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO |
AP10
|
BP3
|
|
Analitzar les diferències i la relació entre ciència, tècnica i tecnologia |
AP3 AP10
|
BP3 BP6
|
CP3
|
Avaluar la influència de la tecnologia a la societat |
AP2 AP5
|
BP3 BP6
|
|
Prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat |
AP5 AP6 AP8
|
|
|
Analitzar noves tecnologies i la seva possible incorporació al currículum |
AP1 AP3 AP4
|
BP1 BP5
|
CP2
|
Tema |
Subtema |
Ciència, Tècnica i Tecnologia |
|
Idees, invents i descobriments
|
|
La influència de la tecnologia a la societat |
|
Les funcions no tècniques i el valor educatiu de la tecnologia |
|
La societat del coneixement i la informació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
7 |
7 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
4 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
10 |
18 |
Treballs |
|
0 |
22 |
22 |
Debats |
|
6 |
3 |
9 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposar objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi, resolució i debat de les qüestions plantejades |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit) |
Treballs |
Treballs per escrit que realitzarà l'alumne |
Debats |
Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup |
Atenció personalitzada |
|
|
Presentacions / exposicions |
Treballs |
|
Descripció |
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc) |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Participació activa dels estudiants en les sessions magistrals: formulació i resposta de preguntes, aportació de crítiques constructives etc. |
10% |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral dels treballs |
25% |
Treballs |
Treballs diversos que estaran relacionades amb el quefer professional del professorat de secundària.
Alguns dels treballs seran activitats que es faran durant les hores de classe.
Hi haurà treballs individuals i en grup |
55% |
Debats |
Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i ${1}iLa tecnologia a secundària${1}i En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques. Degut al caràcter eminentment pràctic d'aquesta assignatura no hi haurà segona convocatòria.${1}i ${1}i |
Bàsica |
David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|