DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LA DOCÈNCIA DE TECNOLOGIA EN EL CONTEXT SOCIAL Codi 11605119
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Adreça electrònica dolors.puigjaner@urv.cat
carlos.barbera@urv.cat
Professors/es
PUIGJANER RIBA, MARIA DOLORES
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Web http://http://deim.urv.es/~dpuigja/
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç d'avaluar la influència de la tecnologia a la societat AP6
Analitzar la relació entre ciència, tecnologia, societat, art i perspectiva de gènere AP3
AP10
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO i prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat AP2
Analitzar l'impacte de les tecnologies capdavanteres en la societat actual AP3

Continguts
Tema Subtema
Ciència i Tecnologia
El valor educatiu de la tecnologia
Últimes tendències tecnològiques
La influència de la tecnologia a la societat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
2 2 4
Treballs
8 20 28
Debats
2 1 3
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves orals
15 22 37
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels alumnes i professors.
Exposició d'objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs
Treballs Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit)
Debats Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup
Atenció personalitzada Resolució de dubtes individuals

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc)

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Exposicions/presentacionsl d'alguns dels treballs que es proposaran 25%
Debats Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin.
Grau d'atenció a les exposicions dels treballs dels companys. Aportacions fetes de forma presencial o virtual a les presentacions dels treballs dels companys.
5%
Proves orals Exposició individual o en grup dels treballs realitzats.
Es valorarà la capacitat d'elaborar un discurs oral, l'estructuració del discurs, que sigui entenedor i la capacitat de reacció a imprevistos.
60%
Altres

Es valorarà l'assistència a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i
${1}iLa tecnologia a secundària${1}i

En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques.

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.

La segona convocatòria consistirà en una prova oral o escrita equivalent al 100% de la nota de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
Aibar, E y M.A. Quintanilla, Cultura Tecnológica: Estudios sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad., 2002, Horsori

Complementària , Ciencia, tecnología y educación : soluciones educativas en torno a la adquisición de una cultura científica y tecnológica : seminario organizado por las Fundaciones Iberdrola, Europea Sociedad y Educa, ,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent