DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA DE L'EMPRESA Codi 11605129
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GARCIA ROCA, MERITXELL
Adreça electrònica meritxell.garciar@urv.cat
Professors/es
GARCIA ROCA, MERITXELL
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta matèria completa els aspectes curriculars i didàctics de l'Economia de l'empresa

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP8 Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 Aprendre a aprendre.
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi.
  BP4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BP6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador
  CP1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CP2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
2.1. Conèixer els diversoso conceptes que formen el món econòmic AP1
BP1
CP1
2.2. Analitzar les diverses parts que formen part d'una unitat didàctica AP2
BP4
CP2
2.3.Adquirir la pràctica necessària en la realització de diverses unitats didàctiques sobre el currículum de les matèria d'Economia AP4
BP6
CP3
2.4- Crear hàbits positius en l'anàlisi de les noticies relacionades amb l'economia. AP6
AP8
BP3
CP2
CP5

Continguts
Tema Subtema
1. El sistema econòmic.
2. La producció.
3. El consum i els mercats.
4. El mesurament de les magnituds econòmiques.
5. El sector públic.
6. Els bancs i els sistema financer.
7. Economia internacional.
Problemes econòmics actuals.
Nota: A més d'aquest contingut, també afegirem aspectes relacionats amb Economia de l'Empresa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
5 10 15
Debats
5 5 10
Treballs
6 12 18
 
Atenció personalitzada
4 2 6
 
Proves pràctiques
8 16 24
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatur i planificació
Sessió Magistral Exposició oral amb recursos TIC per part del professor de continguts de l'assignatura
Debats Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes dels alumnes i acompanyament en l'aprenentatge, a l'aula o via correu electronic

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Descripció
L'atenció personalitzada anirà encaminada a la resolució dels dubtes dels alumnes respecte als continguts de l'assignatura, així com l'acompanyament i guia per a la realització del treball encomanat, consells pràctics, tant a l'aula com per via correu electrònic en la preparació fora de l'aula de la feina encomanada, sobretot en la programació d'unitats didàctiques.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats El debat s'utilitzarà a la classe sobre temes econòmics i/o empresarials d'actualitat de tipus, com una mena de temes ocasionals, de manera que el futur professor pugui conèixer i usar aquest recurs. 20%
Treballs Aniran encarats a la preparació i elaboració d'unitats didàctiques 30%
Altres

- Actitud i participació activa. - Proves orals a classe. - Proves pràctiques que inclouen activitats o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada evidenciant de manera pràctica el desenvolupament de les unitats didàctiques del currículum econòmic.

10%

10%

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.


Fonts d'informació

Bàsica , www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
, www.educat.cat, ,
Mochón, F, ECONOMIA 1, 2012, MCGraw-Hill
Penalonga, A, ECONOMIA 1, 2012, MCGraw-Hill

Informació sobre fonts la donarà el professor basant-se en la normativa vigent del departament d'Ensenyament i en els criteris en què es basen les darreres convocatòries d'oposicions en l'àmbit de l'Economia i l'Economia d'Empresa.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA I ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605130

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA/11605128

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
CURRÍCULUM PER LA SECUNDÀRIA D'ECONOMIA: VALOR CULTURAL I FORMATIU/11605127
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent