DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA I ECONOMIA DE L'EMPRESA Codi 11605130
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyaments d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TEROL GRAU, VICENT
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
Adreça electrònica vicent.terol@urv.cat
francesca.pellice@urv.cat
Professors/es
TEROL GRAU, VICENT
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de l'Economia i l'Economia de l'empresa a la secundària.
Saber contextualitzar els continguts del currículum de l'Economia i l'Economia de l'empresa per a realitzar la programació a l'aula, dissenyant i desenvolupant projectes educatius, unitats de programació, activitats i materials adaptats al nivell educatiu i a la diversitat de l'alumnat.
Aplicar la reflexió i l'autoavaluació sobre la pròpia formació i pràctica docent.
Conèixer i diagnosticar les necessitats didàctiques de l'alumnat.
Estructurar i seqüenciar els objectius i continguts del currículum d'Economia en educació secundària.
Analitzar i resoldre els problemes emergents en les situacions d'ensenyament-aprenentatge.
Conèixer i aplicar estratègies docents per estimular l'aprenentatge i el pensament crític de l'alumnat.

Continguts
Tema Subtema
1. Didàctica de l'Economia i Economia de l'empresa.
1.1. Models d'ensenyament-aprenentatge i avaluació.
1.2. Activitats i recursos didàctics.
1.3. El rol del professor a l'aula.
1.4. Motivació i estimulació del pensament crític de l'alumnat.
2. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'Economia i l'Economia de l'Empresa. 2.1. Les unitats didàctiques.
2.2. Criteris generals.
2.3. Objectius didàctics.
2.4. Continguts.
2.5. Orientacions metodològiques.
2.6. Mitjans i recursos.
3. Del currículum prescrit al projecte curricular del centre i de l'aula. 3.1. Criteris generals de programació.
3.2. Seqüenciació de continguts.
3.3. Disseny d'activitats.
4. Avaluació de la tasca docent. 4.1. Investigació-acció per a la millora docent.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Supòsits pràctics/ estudi de casos
0 0 0
Treballs
0 0 0
Debats
0 0 0
Resolució de problemes, exercicis
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Treballs
Debats
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valora l'assistència i participació. 5%
Presentacions / exposicions 10%
Supòsits pràctics/ estudi de casos 10%
Treballs 55%
Debats 10%
Resolució de problemes, exercicis 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent