Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
|
AP11 |
Informar i assessorar a les famílies sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge i sobre l'orientació personal, acadèmica i professional dels seus fills. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
- Conèixer els continguts fonamentals de l'àrea
- Analitzar tot tipus de fonts i documents
- Adquirir eines per a desenvolupar a l'aula |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11
|
BC2
|
|
Tema |
Subtema |
1. El valor cultural i formatiu de la geografia a la Secundària i la seva transmissió de coneixements. |
1.1 La influència de la Geografia en el desenvolupament de la societat.
1.2 Interacció entre la Geografia, la societat i el desenvolupament sostenible. |
2. Tradicions epistemològiques en el camp científic i docent de la Geografia. |
|
3. La Geografia Física en el currículum de les Ciències Socials d'ESO i Batxillerat. Principals conceptes, camps d'estudi i enfocaments disciplinars recents. |
|
4. La Geografia Humana en el currículum de les Ciències Socials d'ESO i Batxillerat. Principals conceptes, camps d'estudi i enfocaments disciplinars recents. |
|
5. L'aplicació de la geografia en el món actual: planificació territorial, medi ambient i sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i enfocaments disciplinars. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Debats |
|
12 |
4 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
16 |
8 |
24 |
Seminaris |
|
16 |
8 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
12 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Con+eixer els diferents currículums
Explicar les competències bàsiques |
Sessió Magistral |
Explicacions del professor dels diferents continguts amb l'atenció i discussió amb l'alumnat. |
Debats |
Debats sobre temes concrets de forma individual i grupal. |
Presentacions / exposicions |
Exposicions i discussió dels treballs de l'alumnat. |
Seminaris |
sessions temàtiques per resoldre i discutir alguna element del temari. |
Atenció personalitzada |
Abans de l'inicii de la sessió
Hores presencials concertades
Seguiment amb correu electrònic |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Correu electrònic iban.garciabores@urv.cat
Hores de despatx
Resolució dubtes
Comentari exercicis
Planificació unitat didàctica |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Participació activa de l'alumnat en els diferents debats. |
20% |
Presentacions / exposicions |
Presentació a classe dels treballs realitzats. |
40% |
Seminaris |
Participació activa en els temes a treballar. |
40% |
Altres |
Assistència a classe (veure altres comentaris) |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. L'alumnat que no superi l'assignatura podrà examinar-se en segona convocatòria. |
Bàsica |
|
- Departament d'Ensenyament. Currículum de l'àrea. - Departament d'Ensenyament. instruccions d'inici de curs. - Llibres de text, de 1r, 2n, 3r d'ESO i 2n Bat (diferents editorials) |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|