DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 11605135
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
mar.gutierrezcolon@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar el valor formatiu i cultural del coneixement de llengües estrangeres AP1
AP3
Reconèixer la importància del a transmissió de coneixements d'una llengua estrangera a ESO i Batxillerat AP1
AP3

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1. Defining the Field
1.2. Key issues in SLA
2. Learning a First Language 2.1. Language and the brain
2.2. Theoretical approaches in first language acquisition
2.3. Stages in the acquisition of L1
2.4. Child-directed speech
3. Interlanguage 3.1. The concept of IL
3.2. The characteristics of IL
3.3. Error analysis
3.4. Selinker's five processes
3.5. Fossilization

4. Learning and Second Language 5.1. SLA in context and acquisition theories
5.2. The Monitor Model
4.3. Input, interaction, output
4.4. The role of formal instruction in SLA
4.5. The age of acquisition
4.6. Aptitude and intelligence
4.7. Attitude and motivation
4.8. Personality
4.9. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate
4.10. Learner preferences and styles

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 40 50
Resolució de problemes, exercicis
3 20 23
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura i als conceptes generals.
Sessió Magistral Explicació a classe de les diferents teories de cada tema.
Resolució de problemes, exercicis Activitats relacionades amb la teoria de l'assignatura.
Atenció personalitzada Reunió per resoldre dubtes de l'alumnat i per donar-los feedback.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral El contingut de l'assignatura s'avaluarà amb un examen escrit. 60%
Resolució de problemes, exercicis Dues activitats relacionades amb temes concrets (20% + 20%). 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas que l'alumne no aprovi la primera convocatòria, se'l convocarà a un examen escrit que conformarà el 100% de la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics. Further information about the main readings will be provided to students on Moodle.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent