DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 11605135
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BATES TORRES, CRISTINA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
cristina.bates@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
BATES TORRES, CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar el valor formatiu i cultural del coneixement de llengües estrangeres AP1
AP3
Reconèixer la importància del a transmissió de coneixements d'una llengua estrangera a ESO i Batxillerat AP1
AP3
The aim of the course is to provide an overview of the main concepts in the field of second language acquisition and the theoretical foundations of the processes of learning a second/foreign language.

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1. Defining the Field
1.2. Key issues in SLA
2. Learning a First Language 2.1. Language and the brain
2.2. Theoretical approaches in first language acquisition
2.3. Stages in the acquisition of L1
2.4. Child-directed speech
3. Interlanguage 3.1. The concept of IL
3.2. The characteristics of IL
3.3. Error analysis
3.4. Selinker's five processes
3.5. Fossilization

4. Learning and Second Language 4.1. SLA in context and acquisition theories
4.2. The Monitor Model
4.3. Input, interaction, output
4.4. The role of formal instruction in SLA
4.5. The age of acquisition
4.6. Aptitude and intelligence
4.7. Attitude and motivation
4.8. Personality
4.9. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate
4.10. Learner preferences and styles
4.11. New factors and approaches in SLL
Immersion programmes; Mobile learning and gamification in EFL classroom; The role of subtitling in foreign language acquisition; Learning foreign languages with ClipFlair

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
20 0 20
Resolució de problemes, exercicis
3 20 23
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura i als conceptes generals.
Sessió Magistral Explicació a classe de les diferents teories de cada tema.
Resolució de problemes, exercicis Activitats relacionades amb la teoria de l'assignatura.
Atenció personalitzada Reunió per resoldre dubtes de l'alumnat i per donar-los feedback.

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Students are required to submit two written assignment based on the content of the course. 60% (30% each)
Resolució de problemes, exercicis Students are also expected to actively participate in virtual and classroom debates (20%) and in class activities (20%), which count for 40% towards the final grade. 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics. Further information about the main readings will be provided to students on Moodle.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent