Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Identificar el valor formatiu i cultural del coneixement de llengües estrangeres
|
AP1 AP3
|
|
|
Reconèixer la importància del a transmissió de coneixements d'una llengua estrangera a ESO i Batxillerat |
AP1 AP7
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introduction |
1.1. The importance of teaching pronunciation
1.2. Pronunciation awareness
1.3. Analysis of deficiencies
1.4. The role of the instructor
1.5. Fluency vs. accuracy
1.6. Pronunciation in the EFL class
1.7. Assessing pronunciation
1.8. Pronunciation in the secondary school curriculum. |
2. The sound system of English |
2.1. Basic notions of phonetics and phonology
2.1.1. Contrast, minimal pairs, neutralization
2.1.2. Speech production, the articulators
2.2. The sound system of English
2.2.1. Segmental issues
2.2.1.1. Vowels
2.2.1.2. Consonants
2.2.2. Suprasegmental issues
2.2.2.1. Stress
2.2.2.2. Rhythm
2.2.2.3. Intonation
2.2.2.4. Sounds in contact
2.3. Dialectal variation |
3. Transfer problems |
3.1. Awareness of L1
3.2. The sound systems of Spanish and Catalan
3.3. Transfer problems
3.3.1. Segmental issues
3.3.2. Suprasegmental issues
3.2. The interaction between phonology and spelling |
4. Methodological aspects in the teaching of pronunciation |
4.1. Review of methods
4.2. Acquisition of pronunciation skills
4.2.1. Age factors
4.2.2. Exposure to the language
4.2.3. Amount and type of instruction
4.2.4. Aptitude, attitude and motivation
4.3. Pronunciation in the curriculum |
5. Practical tools for the teaching of pronunciation |
5.1. Awareness-raising activities
5.2. The use of phonetic transcription and other notational devices
5.3. Working segmental aspects of pronunciation
5.3.1. Same/different exercises: distinguishing vowels
5.3.2. Repetition drills: consonants and consonant clusters
5.4. Working suprasegmental aspects of pronunciation
5.4.1. Stress and vowel reduction
5.4.2. Rhythm: reading aloud exercises.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
21 |
21 |
42 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Course presentation: objectives, contents, methodology, planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the program
- Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
- Feedback to whole group on work done |
Sessió Magistral |
- Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
- Students' active participation: questions, contributions and discussion |
Resolució de problemes, exercicis |
- Tasks, activities and exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical and practical course contents, designed to provide extra practice for students to understand and assimilate course contents |
Treballs |
- Individual written assignments on aspects of English pronunciation that are particularly problematic for Spanish/Catalan learners of English aged 12-18, to be developed in accordance with set guidelines |
Atenció personalitzada |
- Individual or group
- To solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
- To provide feedback
- To provide additional support
- To make suggestions for improvement
- To provide advice on remedial work
- To check on student progress |
|
Descripció |
Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.). |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
- Content
- Language |
40% |
Treballs |
- Content
- Language |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la segona convocatòria es tindran en compte els mateixos ítems que a la primera, però amb la distribució de pes següent: Resolució de problemes, exercicis: 20%Treballs: 80% |
Bàsica |
P. Avery & S. Ehrlich, Teaching American English Pronunciation, 1, 1992 Oxford University Press
M. Celce-Murcia, D. M. Brinton & J. M. Goodwin (with B. Griner), Teaching Pronunciation: A Course Book and Reference Guide, 1 / 2, 2006 / 2010 Cambridge University Press
M. Hewings, Pronunciation Practice Activities, 1, 2004 Cambridge University Press
A. Jarosz, English Pronunciation in L2 Instruction: The Case of Secondary School Learners, 1, 2019 Springer
J. Kenworthy, Teaching English Pronunciation, 1, 1987 Longman
V. Pavón Vázquez, La enseñanza de la pronunciación del inglés, 1, 2000 Biblioteca Filológica y Didáctica
M. Reed & J. M. Levis (Eds.), The Handbook of English Pronunciation, 1, 2015 Wiley Blackwell
JOURNAL, Journal of Second Language Pronunciation, , John Benjamins
|
A selection of readings from a variety of sources (e.g., books, journals, master's dissertations and doctoral dissertations) on syllabus-related specific issues |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
AVALUACIÓ I DIFICULTATS D'APRENENTATGE/11605112 | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES/11605139 | ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES/11605135 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|