Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conèixer les principals metodologies que s'han propugnat com els més òptims. |
AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8
|
|
|
Identificar les diverses formes d'organització de l'aula de llengua estrangera. |
AP6 AP8
|
|
|
Reflexionar sobre els elements que s'han de tenir en compte a l'hora de programar una unitat didàctica i sobre els processos que es relacionen amb l'aprenentatge de segones llengües. |
AP2 AP3 AP4
|
|
|
Aplicar la programació d'unitats didàctiques en l'ensenyament de llengües estrangeres. |
AP7 AP8
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Metodologia d'ensenyament de segones llengües |
1.1 Què s'entén per mètode?
1.2 Història de la metodologia de segones llengües |
2. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i aula |
2.1 El currículum d'anglès a ESO, BAT, FP i EOI
2.2 El Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües |
3. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres |
3.1 Introducció a la programació d'unitats didàctiques
3.2. La programació d'unitats didàctiques a través de tasques
|
4. Materials i tècniques de l'ensenyament de llengües estrangeres |
4.1 La gestió de l'aula
4.2 Materials d'ensenyament
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
0 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
36 |
36 |
72 |
Fòrums de debat |
|
10 |
5 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
24 |
36 |
Treballs |
|
34 |
51 |
85 |
Pràctiques a través de TIC |
|
8 |
4 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the program
- Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
- Feedback to whole group on work done and tests taken |
Sessió Magistral |
- Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
- Students' active participation: questions, contributions and discussion |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Practical exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, aimed at the understanding and assimilation of course contents, to be corrected and discussed in class |
Fòrums de debat |
- Participation in Moodle discussion forums |
Presentacions / exposicions |
- Oral presentations |
Treballs |
- Tasks
- Projects |
Pràctiques a través de TIC |
- Forums
- Quizzes |
Atenció personalitzada |
- Online meetings
- Individual or group
- Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
- Provide feedback
- Provide additional support
- Make suggestions for improvement
- Provide advice on remedial work
- Check on student progress |
|
Descripció |
- Online meetings - Individual or group - Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation - Provide feedback - Provide additional support - Make suggestions for improvement - Provide advice on remedial work - Check on student progress |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
- Individual, pair, or group oral presentations |
40% |
Treballs |
- Assignments (tasks and projects) for teacher, peer, or self-correction |
40% |
Pràctiques a través de TIC |
- Discussion forums
- Quizzes |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
An update of the information about, assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class. 1a Convocatòria Methodology of English Language Teaching (Dr. Anca Daniela Frumuselu) 20h/70h = 28.57% --> 29-30% of final grade 45% Written assignment35% Oral presentation20% Class and online participation Materials and Techniques (Prof. Fernando Romeu Esquerré) 16h/20h = 22.85% --> 23-25% of final grade05% Reading class notes, tutorials and resources10% Posting and replying to forum posts25% Mid-course assignment (classroom management and material adaptation)10% Quiz completion15% Material creation using ICT35% Final assignment (material creation and testing) Didactic Unit and Curriculum (Dr. María Riera Toló) 34h/70h = 48.57% --> 45-48% of final grade10% Task 1 (Lesson plan and/or online quiz)10% Task 2 (Lesson plan and/or online quiz)10% Task 3 (Lesson plan and/or online quiz)35% Didactic unit: Written paper35% Didactic unit: Oral presentation 2ª Convocatòria40% 3 assignments (1 for each part of the course)30% 3 tests (1 for each part of the course)30% 3 oral presentations (1 for each part of the course)
|
Bàsica |
|
A compilation of course materials will be made available on Moodle. These course materials will include books, book chapters, journal articles, and online resources, among others. Updated reference lists will be provided on teh first day of class. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|