DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES Codi 11605139
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIERA TOLÓ, MARIA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
fernando.romeu@urv.cat
cristina.bates@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
ROMEU ESQUERRE, FERNANDO
BATES TORRES, CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP5 Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP7 Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes.
  AP8 Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les principals metodologies que s'han propugnat com els més òptims. AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
Identificar les diverses formes d'organització de l'aula de llengua estrangera. AP6
AP8
Reflexionar sobre els elements que s'han de tenir en compte a l'hora de programar una unitat didàctica i sobre els processos que es relacionen amb l'aprenentatge de segones llengües. AP2
AP3
AP4
Aplicar la programació d'unitats didàctiques en l'ensenyament de llengües estrangeres. AP7
AP8

Continguts
Tema Subtema
1. Metodologia d'ensenyament de segones llengües 1.1 Què s'entén per mètode?
1.2 Història de la metodologia de segones llengües
2. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i aula 2.1 El currículum d'anglès a ESO, BAT, FP i EOI
2.2 El Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües
3. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres 3.1 Introducció a la programació d'unitats didàctiques
3.2. La programació d'unitats didàctiques a través de tasques
4. Materials i tècniques de l'ensenyament de llengües estrangeres 4.1 La gestió de l'aula
4.2 Materials d'ensenyament


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
24 0 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
36 36 72
Fòrums de debat
10 5 15
Presentacions / exposicions
12 24 36
Treballs
34 51 85
Pràctiques a través de TIC
8 4 12
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries - Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the program
- Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
- Feedback to whole group on work done and tests taken
Sessió Magistral - Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
- Students' active participation: questions, contributions and discussion
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Practical exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, aimed at the understanding and assimilation of course contents, to be corrected and discussed in class
Fòrums de debat - Participation in Moodle discussion forums
Presentacions / exposicions - Oral presentations
Treballs - Tasks
- Projects
Pràctiques a través de TIC - Forums
- Quizzes
Atenció personalitzada - Online meetings
- Individual or group
- Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
- Provide feedback
- Provide additional support
- Make suggestions for improvement
- Provide advice on remedial work
- Check on student progress

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
- Online meetings
- Individual or group
- Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
- Provide feedback
- Provide additional support
- Make suggestions for improvement
- Provide advice on remedial work
- Check on student progress

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions - Individual, pair, or group oral presentations 40%
Treballs - Assignments (tasks and projects) for teacher, peer, or self-correction 40%
Pràctiques a través de TIC - Discussion forums
- Quizzes
20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

An update of the information about, assessment, contents, planning, methodologies, and personalized attention will be provided on the first day of class.
1a Convocatòria
Methodology of English Language Teaching

(Dr. Anca Daniela Frumuselu) 20h/70h = 28.57% --> 29-30% of final grade

45% Written assignment35% Oral presentation20% Class and online participation
Materials and Techniques (Prof. Fernando Romeu Esquerré) 16h/20h = 22.85% --> 23-25% of final grade05% Reading class notes, tutorials and resources10% Posting and replying to forum posts25% Mid-course assignment (classroom management and material adaptation)10% Quiz completion15% Material creation using ICT35% Final assignment (material creation and testing)
Didactic Unit and Curriculum (Dr. María Riera Toló) 34h/70h = 48.57% --> 45-48% of final grade10% Task 1 (Lesson plan and/or online quiz)10% Task 2 (Lesson plan and/or online quiz)10% Task 3 (Lesson plan and/or online quiz)35% Didactic unit: Written paper35% Didactic unit: Oral presentation
2ª Convocatòria40% 3 assignments (1 for each part of the course)30% 3 tests (1 for each part of the course)30% 3 oral presentations (1 for each part of the course)



Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of course materials will be made available on Moodle. 

These course materials will include books, book chapters, journal articles, and online resources, among others.

Updated reference lists will be provided on teh first day of class.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent