Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Ser capaç de preparar una sessió magistral a l'entorn d'una lectura obligatòria de literatura catalana de batxillerat. |
AP1 AP2 AP4 AP8
|
|
|
Conèixer les lectures obligatòries de batxillerat i preparar-ne un material bibliogràfic bàsic per explicar-les a l'aula. |
AP1 AP2 AP9
|
|
|
Conèixer els continguts de llengua i literatura catalanes a l’ESO i Batxillerat. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP9
|
|
|
Reflexionar a l’entorn dels criteris de correcció de la llengua i la literatura catalanes a l'ESO i batxillerat. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP9
|
|
|
Tema |
Subtema |
(a) Seqüències didàctiques per comentar textos: acostaments diversos al comentari de textos literaris.
(b) El currículum de llengua i literatura a l'ESO i Batxillerat: un acostament al document, continguts i competències.
(c) Educació literària: eines per dur el fet poètic a l'aula de secundària i batxillerat.
(d) Lectures de literatura catalana a l'ESO i Batxillerat: treball teoricopràctic de les obres "Solitud", de Víctor Català (en cal lectura prèvia: portar l'obra llegida a l'aula); "El cor quiet", de Josep Carner (en cal lectura prèvia: portar l'obra llegida a l'aula); i "Visions i cants", de Joan Maragall (no en cal lectura prèvia). |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
0 |
25 |
Treballs |
|
10 |
25 |
35 |
Projectes |
|
5 |
25 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
20 |
40 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
6 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: programa, cronograma i objectius. |
Sessió Magistral |
Presentació magistral de la teoria de l'assignatura. |
Treballs |
Elaboració de diferents tasques a l'aula i fora de l'aula, relacionades amb el comentari de textos, reflexió dels criteris avaluatius en llengua i literatura i preparació de sessions magistrals de literatura. |
Projectes |
Elaboració del projecte final de l'assignatura, consistent en la preparació d'activitats relacionades amb les lectures prescriptives de batxillerat. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions orals a l'aula, individuals i en grup, de tasques avaluatives. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Buidatge i lectura de documentació bibliogràfica relacionada amb l'ensenyament-aprenentatge de llengua i literatura catalanes. |
Atenció personalitzada |
Tutories individuals o en grup, si escau, per a l'elaboració del projecte final de l'assignatura. |
|
Descripció |
És necessari realitzar un mínim d'una tutoria informal (bé en els espais a l'aula designats per fer-ho, bé en horari de despatx) abans de començar la tasca final de l'assignatura. Cal contactar amb els docents per correu electrònic per sol·licitar-hi una reunió: oriol.teixell@urv.cat i montserrat.corretger@urv.cat. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Tasques i pràctiques. |
40 |
Projectes |
Elaboració del projecte final. |
40 |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral d'algun dels treballs i del projecte. |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació és contínua i global. Per poder ser avaluat cal assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.
SEGONA CONVOCATÒRIA
Un únic treball a l'entorn de les lectures prescriptives de batxillerat, que expliciti el treball d'una lectura concreta a través de l'elaboració d'una seqüència didàctica i amb un marc teòric complet. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|