DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGUES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA Codi 11605142
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, FP i Ensenyaments d'Idiomes
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els desenvolupaments teòric-pràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua i la literatura.
Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
Fomentar un clima que faciliti l'aprenentatge i valori les aportacions dels estudiants.
Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament/aprenentatge de la llengua i la literatura.
Identificar estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
Conèixer la normativa i organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
Treballar en equip i cooperar amb altres docents, amb professionals de l'educació, professionals dels serveis educatius i amb les famílies.
Interessar-se per la pròpia formació permanent, reconeixent aspectes de millora en el seu exercici professional.
Prendre consciència de les pròpies creences i estereotips culturals i les implicacions d'aquests en la seva actuació professional.
Identificar el potencial educatiu i pedagògic de les TIC per utilitzar-lo com a instrument pel disseny i desenvolupament de la docència.

Continguts
Tema Subtema
1. Models i tradicions d'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura.
2. Orientacions didàctiques per l'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura. 2.1. Idees prèvies de l'alumnat.
2.2. Activitats i recursos didàctics.
2.3. Organització de l'aula i el paper del professor
3. Del currículum prescrit al projecte curricular del centre i de l'aula. 3.1. Programació del procés ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura.
3.2. Les unitats didàctiques.
3.2.1. Criteris generals.
3.2.2. Objectius didàctics.
3.2.3. Continguts.
3.2.4. Orientacions metodològiques de caràcter didàctic.
3.2.5. Mitjans i recursos.
3.2.6. Activitats.
3.2.7. Les aportacions dels estudiants com a eina d'aprenentatge.
3.2.8. El valor de la comunicació audiovisual i dels recursos multimèdia per l'ensenyament i l'aprenentatge.
4. Què ensenyar de Llengua i Literatura? 4.1. Ensenyament de la Lectura.
4.2. Ensenyament de la composició escrita.
4.3. Ensenyament de la gramàtica.
4.4. Ensenyament de l'expressió oral formal.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent