DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ADMINISTRACIÓ Codi 11605157
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
Adreça electrònica francesca.pellice@urv.cat
nuria.masgoret@urv.cat
Professors/es
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
MASGORET FORTUNY, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura permet conèixer l'estructura del sistema educatiu i el curriculum en la Formació Professional

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP9 Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 Aprendre a aprendre.
  BP2 Resoldre problemes complexes en contextos d'innovació i multidisciplinars.
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi.
  BP4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BP5 Treballar de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BP6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret.
  BP7 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Professionalitzador
  CP2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CP6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar el valor formatiu i cultural de l'Administració d'Empreses i dels continguts que es cursen a la Formació Professional. AP1
AP9
BP1
CP3
Definir els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialitat d'Administració d'Empreses. AP1
BP2
BP4
CP3
CP6
Identificar les relacions interdisciplinars dels continguts curriculars de l'Administració d'Empreses. AP1
AP2
AP4
BP4
BP7
CP3
Adquirir els coneixements necessaris per l'ensenyament de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional. AP1
BP1
BP2
BP3
BP4
CP2
CP3
Reconèixer els valors formatius i culturals de l'Administració d'Empreses en el context social passat, present i futur. AP9
AP10
BP5
BP6
CP4

Continguts
Tema Subtema
1. L'Administració d'empreses a la Formació Professional. 1.1 El valor cultural i formatiu de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional i la seva transmissió de coneixements: la influència de l'Administració d'Empreses en el desenvolupament de la societat. Interacció entre l'Administració d'Empreses, la societat i el desenvolupament sostenible.
1.2 Continguts curriculars de les assignatures vinculades a l'Administració d'Empreses.
1.3 Relacions curriculars amb altres àrees. Interdisciplinitat.
1.4 Aportació de l'àmbit al desenvolupament de les competències bàsiques.
1.5 Coneixements disciplinaris necessaris.
2. La docència a l'Administració d'Empreses en el context social. 2.1 Evolució històrica de l'Administració d'Empreses.
2.2 Efectes dels canvis científics-teconológics a la societat. Aspectes socials, tècnics, econòmics i ètics.
2.3 La societat del coneixement i la informació.
2.4 Evolució històrica de la docència a l'Administració d'Empreses.
2.5 Exemples d'aprenentatge i ensenyament de l'Administració d'Empreses en un context social.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 15 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 30 60
Debats
5 0 5
Pràctiques a través de TIC
20 5 25
 
Atenció personalitzada
13 0 13
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A l'aula realitzarem una presa de contacte, la presentació de l'assignatura i introducció dels temes que es tractaran, recollida d'informació dels estudiants.
Sessió Magistral Mitjançant la comunicació oral i amb suport TIC, es mostrarà a l'alumnat els diferents continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i reflexió d'un problema o exercici plantejat a classe relacionat amb els continguts de l'assignatura
Debats Els debats aniran encaminats a la reflexió sobre diferents punts dels continguts que siguin susceptibles.
Pràctiques a través de TIC Realització de pràctiques en la classe d'ordinadors, per preparar fer recerca d'informació, normativa i material per programar unitats formatives.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants dins de l'aula o a través de correu electrònic quan realitza treball autònom fora d'horari lectiu sobre feina relacionada amb l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC
Descripció
L'atenció personalitzada en aquesta assignatura anirà encaminada a resoldre els dubtes que sorgeixin durant les explicacions, en la realització dels exercicis i problemes a classe, en la recerca d'informació en les practiques TIC i realització de la unitat formativa. Així com en l'atenció dels dubtes sobre el treball encomanat que puguin tenir fora de l'horari lectiu a través del correu electrònic.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Assistència i participació 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació en el treball col·laboratiu i realització del treball individual requerit per la resolució dels problemes i exercicis plantejats a l'aula. Exposició i raonament dels resultats obtinguts. 50%
Debats Participació i argumentació en els temes proposats. aportació de raonament crític. 10%
Pràctiques a través de TIC Realització a l'aula de la pràctica encomanada i la recerca necessària. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
, Llei Orgánica d'Educación 2/2006, de 3 de mayo, ,
, Material professor/a, ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ADMINISTRACIÓ/11605158


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent