DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ADMINISTRACIÓ Codi 11605157
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
Adreça electrònica francesca.pellice@urv.cat
nuria.masgoret@urv.cat
Professors/es
PELLICE SALVAT, FRANCESCA
MASGORET FORTUNY, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura permet conèixer l'estructura del sistema educatiu i el curriculum en la Formació Professional

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP4 Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  AP9 Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar el valor formatiu i cultural de l'Administració d'Empreses i dels continguts que es cursen a la Formació Professional. AP1
AP9
Definir els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialitat d'Administració d'Empreses. AP1
Identificar les relacions interdisciplinars dels continguts curriculars de l'Administració d'Empreses. AP1
AP2
AP4
Adquirir els coneixements necessaris per l'ensenyament de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional. AP1
Reconèixer els valors formatius i culturals de l'Administració d'Empreses en el context social passat, present i futur. AP9
AP10

Continguts
Tema Subtema
1. L'Administració d'empreses a la Formació Professional. 1.1 El valor cultural i formatiu de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional i la seva transmissió de coneixements: la influència de l'Administració d'Empreses en el desenvolupament de la societat. Interacció entre l'Administració d'Empreses, la societat i el desenvolupament sostenible.
1.2 Continguts curriculars de les assignatures vinculades a l'Administració d'Empreses.
1.3 Relacions curriculars amb altres àrees. Interdisciplinitat.
1.4 Aportació de l'àmbit al desenvolupament de les competències bàsiques.
1.5 Coneixements disciplinaris necessaris.
2. La docència a l'Administració d'Empreses en el context social. 2.1 Evolució històrica de l'Administració d'Empreses.
2.2 Efectes dels canvis científics-teconológics a la societat. Aspectes socials, tècnics, econòmics i ètics.
2.3 La societat del coneixement i la informació.
2.4 Evolució històrica de la docència a l'Administració d'Empreses.
2.5 Exemples d'aprenentatge i ensenyament de l'Administració d'Empreses en un context social.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 15 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 30 60
Debats
5 0 5
Pràctiques a través de TIC
20 5 25
 
Atenció personalitzada
13 0 13
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A l'aula realitzarem una presa de contacte, la presentació de l'assignatura i introducció dels temes que es tractaran, recollida d'informació dels estudiants.
Sessió Magistral Mitjançant la comunicació oral i amb suport TIC, es mostrarà a l'alumnat els diferents continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i reflexió d'un problema o exercici plantejat a classe relacionat amb els continguts de l'assignatura
Debats Els debats aniran encaminats a la reflexió sobre diferents punts dels continguts que siguin susceptibles.
Pràctiques a través de TIC Realització de pràctiques en la classe d'ordinadors, per preparar fer recerca d'informació, normativa i material per programar unitats formatives.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants dins de l'aula o a través de correu electrònic quan realitza treball autònom fora d'horari lectiu sobre feina relacionada amb l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC
Descripció
L'atenció personalitzada en aquesta assignatura anirà encaminada a resoldre els dubtes que sorgeixin durant les explicacions, en la realització dels exercicis i problemes a classe, en la recerca d'informació en les practiques TIC i realització de la unitat formativa. Així com en l'atenció dels dubtes sobre el treball encomanat que puguin tenir fora de l'horari lectiu a través del correu electrònic.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Assistència i participació 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació en el treball col·laboratiu i realització del treball individual requerit per la resolució dels problemes i exercicis plantejats a l'aula. Exposició i raonament dels resultats obtinguts. 50%
Debats Participació i argumentació en els temes proposats. aportació de raonament crític. 10%
Pràctiques a través de TIC Realització a l'aula de la pràctica encomanada i la recerca necessària. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.


Fonts d'informació

Bàsica , www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
, Llei Orgánica d'Educación 2/2006, de 3 de mayo, ,
, Material professor/a, ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ADMINISTRACIÓ/11605158


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent