Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Identificar el valor formatiu i cultural de l'Administració d'Empreses i dels continguts que es cursen a la Formació Professional. |
AP1 AP9
|
|
|
Definir els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialitat d'Administració d'Empreses. |
AP1
|
|
|
Identificar les relacions interdisciplinars dels continguts curriculars de l'Administració d'Empreses. |
AP1 AP2 AP4
|
|
|
Adquirir els coneixements necessaris per l'ensenyament de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional. |
AP1
|
|
|
Reconèixer els valors formatius i culturals de l'Administració d'Empreses en el context social passat, present i futur. |
AP9 AP10
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. L'Administració d'empreses a la Formació Professional. |
1.1 El valor cultural i formatiu de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional i la seva transmissió de coneixements: la influència de l'Administració d'Empreses en el desenvolupament de la societat. Interacció entre l'Administració d'Empreses, la societat i el desenvolupament sostenible.
1.2 Continguts curriculars de les assignatures vinculades a l'Administració d'Empreses.
1.3 Relacions curriculars amb altres àrees. Interdisciplinitat.
1.4 Aportació de l'àmbit al desenvolupament de les competències bàsiques.
1.5 Coneixements disciplinaris necessaris.
|
2. La docència a l'Administració d'Empreses en el context social. |
2.1 Evolució històrica de l'Administració d'Empreses.
2.2 Efectes dels canvis científics-teconológics a la societat. Aspectes socials, tècnics, econòmics i ètics.
2.3 La societat del coneixement i la informació.
2.4 Evolució històrica de la docència a l'Administració d'Empreses.
2.5 Exemples d'aprenentatge i ensenyament de l'Administració d'Empreses en un context social. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
5 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
13 |
0 |
13 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A l'aula realitzarem una presa de contacte, la presentació de l'assignatura i introducció dels temes que es tractaran, recollida d'informació dels estudiants. |
Sessió Magistral |
Mitjançant la comunicació oral i amb suport TIC, es mostrarà a l'alumnat els diferents continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i reflexió d'un problema o exercici plantejat a classe relacionat amb els continguts de l'assignatura |
Debats |
Els debats aniran encaminats a la reflexió sobre diferents punts dels continguts que siguin susceptibles. |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de pràctiques en la classe d'ordinadors, per preparar fer recerca d'informació, normativa i material per programar unitats formatives. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants dins de l'aula o a través de correu electrònic quan realitza treball autònom fora d'horari lectiu sobre feina relacionada amb l'assignatura. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada en aquesta assignatura anirà encaminada a resoldre els dubtes que sorgeixin durant les explicacions, en la realització dels exercicis i problemes a classe, en la recerca d'informació en les practiques TIC i realització de la unitat formativa. Així com en l'atenció dels dubtes sobre el treball encomanat que puguin tenir fora de l'horari lectiu a través del correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència i participació |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació en el treball col·laboratiu i realització del treball individual requerit per la resolució dels problemes i exercicis plantejats a l'aula. Exposició i raonament dels resultats obtinguts. |
50% |
Debats |
Participació i argumentació en els temes proposats. aportació de raonament crític. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Realització a l'aula de la pràctica encomanada i la recerca necessària. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. |
Bàsica |
, www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
, Llei Orgánica d'Educación 2/2006, de 3 de mayo, ,
, Material professor/a, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ADMINISTRACIÓ/11605158 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|