Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BP2 |
Resoldre problemes complexes en contextos d'innovació i multidisciplinars. |
|
BP3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi. |
|
BP4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BP5 |
Treballar de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CP2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CP3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CP6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de l'Administració als cicles formatius |
AP1
|
|
CP1
|
Saber contextualitzar els continguts del currículum d' Administració per a realitzar la programació a l'aula, dissenyant i desenvolupant projectes educatius, unitats de programació, activitats i materials adaptats al nivell educatiu i a la diversitat de l'alumnat. |
AP1 AP2 AP3 AP7
|
BP6
|
CP3 CP4
|
Aplicar la reflexió i l'autoavaluació sobre la pròpia formació i pràctica docent |
AP2 AP10
|
BP1
|
|
Conèixer i diagnosticar les necessitats didàctiques de l'alumnat |
AP2 AP8 AP9
|
|
|
Estructurar i seqüenciar els objectius i continguts del currículum d'Administració en els Cicles Formatius |
AP4
|
|
CP2 CP3 CP6
|
Analitzar i resoldre els problemes emergents en les situacions d'ensenyament-aprenentatge |
AP6 AP7
|
BP2 BP3 BP5
|
CP3
|
Conèixer i aplicar estratègies docents per estimular l'aprenentatge i el pensament crític de l'alumnat |
AP7 AP9
|
BP1
|
|
Aplicar, amb classes pràctiques a l'aula l'exposició de temes curriculars d'Administració utilitzant les TIC i programant diferents unitats formatives, tot utilitzant les diferents metodologies, recursoso i innovacions estudiades a classe i a altres assigantures del Màster |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP7
|
BP1 BP4
|
CP1 CP2 CP3 CP4
|
Tema |
Subtema |
1. Didàctica de l'Administració |
1.1. Models d'ensenyament-aprenentatge i avaluació
1.2. Activitats i recursos didàctics
1.3. El rol del professor a l'aula
1.4. Motivació i estimulació al pensament crític de l'alumnat
|
2. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'Administració |
2.1 Les unitats formatives
2.2 Criteris generals
2.3. Objectius didàctics
2.4. Continguts
2.5. Resultats d'aprenentatge
2.6. Criteris d'avaluació
2.7. Orientacions metodològiques
2.8. Mitjans i recursos
|
3. Del currículum prescrit al projecte curricular del centre i de l'aula |
3.1. Criteris generals de programació
3.2. Seqüenciació de continguts
3.3. Disseny d'activitats
|
4. Avaluació de la tasca docent |
4.1. Investigació-acció per a la millora docent |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
3 |
9 |
Presentacions / exposicions |
|
50 |
0 |
50 |
Debats |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
2 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la pressa de contacte i presentar l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball |
Debats |
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat. |
Treballs |
Complementen les presentacions/exposicions a la classe d'un tema curricular |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC |
aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixen¡ment en un context determinat, tot utilitzant les TIC |
Atenció personalitzada |
resolució de dubtes als estudiants dins de l'aula o a través d'internet |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
En aquesta matèria, l'atenció personalitzada anirà dirigida a que un alumne pugui resoldre dubtes i a aportar-li camins que pugui utilitzar en el desenvolupament de l'elaboració i exposició oral de temes curriculars preparats a través de les Unitats Formatives, de manera que, quan comenci les Pràctiques II, tingui una base i una experiència que faciliti el contacte amb els seus alumnes i amb les explicacions que hagi de fer |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació i exposició per part de l'alumne d'un tema utilitzant les TIC |
70% |
Debats |
Després de cada exposició temàtica s'obre un torn de paraula per debatre l'exposició feta |
10% |
Treballs |
Completen l'apartat d'exposició dels temes i estan relacionats amb aquesta |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Formen part de l'exposició i s'integren en el tema exposat |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
|
Tot i que hi ha important bibliografia sobre l'aprenentatge i ensenyament, aquesta assignatura tindrà un enfocament eminentment pràctic. És per això, que el pes que tindrà l'exposició de temes curriculars serà molt important, de manera que l'alumne vagi introduint-se dins el treball que li tocarà fer en el Pràcticum. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/11605107 | PRÀCTIQUES EXTERNES I/11605105 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INNOVACIÓ DOCENT I INICIACIÓ A LA RECERCA EDUCATIVA/11605113 | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ADMINISTRACIÓ/11605157 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|