Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CP5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CP6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del professor de secundària obligatòria i postobligatòria |
AP9 AP10
|
|
|
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques |
AP9
|
|
|
Observar l'organització, planificació, gestió i intervenció que es porta a terme en la institució educativa |
AP1
|
|
|
Obtenir un coneixement proper de la realitat educativa i els professionals que en formen part (prestant una especial atenció a la figura del docent). |
AP1
|
|
|
Percebre com s’ensenya i com s’apliquen diferents models, estratègies i sistemes d’ensenyança. |
AP1 AP2 AP3 AP7
|
|
|
Desenvolupar actituds personals adients pel futur exercici professional de la docència |
|
|
CP5
|
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que s'ha d'incidir |
AP2
|
|
|
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
|
|
Utilitzar les tècniques i els recursos didactics necessaris per a una bona gestió dels procés educatiu a l'aula |
AP3 AP6
|
|
|
Aplicar las habilitats de comunicació i interacció didàctica |
AP7
|
BP6
|
CP4
|
Acceptar i integrar les crítiques sobre l'actuació com a futur professor de secundària |
|
|
CP5 CP6
|
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària |
|
|
CP5
|
Procediments |
El criteri d'assignació de les pràctiques externes serà a partir de les peticions dels estudiants i la mitjana de les notes de les assignatures del bloc comú. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
3 |
0 |
3 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
1 |
1 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
6 |
34 |
40 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
14 |
3 |
17 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
32 |
6 |
38 |
|
Estada de pràctiques |
110 |
140 |
250 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una sessió informativa abans del període de pràctiques |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
El criteri d'assignació de les pràctiques externes serà a partir de les peticions dels estudiants i la mitjana de les notes de les assignatures del bloc comú.
Els estudiants que realitzin les pràctiques fora del Camp de Tarragona hauran d'assegurar juntament amb el centre de pràctiques que disposaran dels mitjans tècnics per tal que el tutor pugui coordinar-se i avaluar-lo a través d'un sistema de videoconferència. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El tutor de la universitat visitarà a l'estudiant durant el període de pràctiques, com a mínim 2 cops, per tal de fer el seu seguiment i avaluació. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
El tutor es coordinarà amb l'estudiant mitjançant el correu electrònic i les dues visites al centre |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor de centre es coordinarà amb l'estudiant en la seva estada al centre |
Estada de pràctiques |
L'estudiant realitzarà la seva estada de pràctiques al centre educatiu en el mateix horari que el seu tutor del centre fins a completar el total d'hores dins el període establert. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Descripció |
El tutor de la universitat visitarà a l'estudiant durant el període de pràctiques, com a mínim 2 cops, per tal de fer el seu seguiment i avaluació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Estada de pràctiques |
Avaluació de les competències docents a partir de la observació a l'aula
El tutor de centre: 45%
El tutor d'universitat: 45%
Autoavaluació: 10%
S'han de superar totes les parts (5), per poder fer mitja. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de les pràctiques es realitzarà a partir de les competències docents de l'estudiant en l'ambit de l'aula |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|