Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
CT1. Desenvolupar l’autonomia suficient per treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3. Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos |
|
BC5 |
CT5. Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
|
BC6 |
CT6. Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
|
BC7 |
CT7. Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà/ciutadana i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del professor de secundària obligatòria i postobligatòria |
AP9 AP10
|
|
|
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques |
AP9
|
|
|
Observar l'organització, planificació, gestió i intervenció que es porta a terme en la institució educativa |
AP1
|
|
|
Obtenir un coneixement proper de la realitat educativa i els professionals que en formen part (prestant una especial atenció a la figura del docent). |
AP1
|
|
|
Percebre com s’ensenya i com s’apliquen diferents models, estratègies i sistemes d’ensenyança. |
AP1 AP2 AP3 AP7
|
|
|
Desenvolupar actituds personals adients pel futur exercici professional de la docència |
|
BC2 BC4 BC7
|
|
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que s'ha d'incidir |
AP2
|
|
|
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
|
|
Utilitzar les tècniques i els recursos didactics necessaris per a una bona gestió dels procés educatiu a l'aula |
AP3 AP6
|
|
|
Aplicar las habilitats de comunicació i interacció didàctica |
AP7
|
|
|
Acceptar i integrar les crítiques sobre l'actuació com a futur professor de secundària |
|
BC3 BC5 BC6
|
|
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària |
|
BC1 BC7
|
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una sessió informativa abans del període de pràctiques |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
El criteri d'assignació de les pràctiques externes serà a partir de les peticions dels estudiants i de la nota d'accés al Màster.
Els estudiants que realitzin les pràctiques fora del Camp de Tarragona hauran d'assegurar juntament amb el centre de pràctiques que disposaran dels mitjans tècnics per tal que el tutor pugui coordinar-se i avaluar-lo a través d'un sistema de videoconferència. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El tutor de la universitat visitarà a l'estudiant durant el període de pràctiques, com a mínim 2 cops, per tal de fer el seu seguiment i avaluació. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
El tutor es coordinarà amb l'estudiant mitjançant el correu electrònic i les dues visites al centre |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
El tutor de centre es coordinarà amb l'estudiant en la seva estada al centre |
Estada de pràctiques |
L'estudiant realitzarà la seva estada de pràctiques al centre educatiu en el mateix horari que el seu tutor del centre fins a completar el total d'hores dins el període establert. |