DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ADMINISTRACIÓ Codi 11615109
Ensenyament
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Enseny. d'Idiomes (CTE) (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ESPAÑA FORCADELL, MANUEL
Adreça electrònica manuel.espana@urv.cat
mariateresa.audi@urv.cat
Professors/es
ESPAÑA FORCADELL, MANUEL
AUDI VALLS, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir el coneixement de les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament i l'aprenentatge de l'Administració d'empreses a la Formació professional.
Aplicar el coneixement sobre la diversitat de disciplines de l'Administració d'Empreses a les orientacions didàctiques específiques de cada una de les disciplines.
Saber contextualitzar els continguts del currículum d'Administració d'Empreses per dur a terme la programació a l'aula, dissenyant i desenvolupant projectes educatius, unitats de programació, activitats i materials adaptats al nivell educatiu i a la diversitat de l'alumnat.
Utilitzar criteris de selecció dels aspectes conceptuals i pràctics més rellevants per a l'ensenyament d'Administració d'Empreses.
Conèixer i aplicar estratègies docents que permetin promoure la comunicació entre els alumnes i el professor amb la finalitat de mantenir un bon clima per a l'aprenentatge de l'Administració d'Empreses.
Saber analitzar, valorar i proposar activitats i orientacions didàctiques que puguin ser d'utilitat per a l'ensenyament de l'Administració d'Empreses i que permetin promoure el pensament crític entre els estudiants.
Utilitzar la reflexió i l'autoavaluació sobre la pròpia formació i pràctica docent.
Adquirir els coneixements necessaris per impartir docència a partir de projectes, així com, la direcció i la temporalització dels mateixos.
Identificar el potencial educatiu i pedagògic de les TIC per utilitzar-lo com a instrument per el disseny i el desenvolupament de la docència.

Continguts
Tema Subtema
1. Models i tradicions de l'ensenyament de l'Administració d'Empreses. 1.1 La problemàtica actual de l'ensenyament de l'Administració d'Empreses a la Formació Professional.
1.2 competències específiques i transversals a l'Administració d'Empreses.
2. Orientacions didàctiques per l'ensenyament-aprenentage de l'Administració d'Empreses. 2.1 Idees prèvies de l'alumnat.
2.2 Activitats i recursos didàctics.
2.3 Organització de l'aula.
2.4 El paper del professor.
2.5 Motivar, demostrar i raonar per convèncer.
2.6 Argumentació i pensament crític.
3. Del currículum prescrit al projecte curricular de centre i d'aula. 3.1 Criteris generals de programació seqüenciació de continguts i disseny d'activitats.
3.2 L'avaluació de la tasca docent a l'Administració d'Empreses.
4. Programació del procés d'ensenyament-aprenentatge d'Administració d'Empreses. 4.1 Les unitats didàctiques.
4.2 Criteris generals.
4.3 Objectius didàctics.
4.4 Continguts.
4.5 Orientacions metodològiques de caràcter didàctic.
4.6. Mitjans i recursos.
4.7. Activitats: criteris d'elecció, resolució de problemes i experimentació, projectes.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
0 0 0
Debats
0 0 0
Treballs
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Pràctiques a través de TIC
0 0 0
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Treballs
Presentacions / exposicions
Pràctiques a través de TIC

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valora assistència i participació. 10%
Debats 15%
Treballs 20%
Presentacions / exposicions 10%
Pràctiques a través de TIC 20%
Proves objectives de preguntes curtes 25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent