DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) DISSENY I GESTIÓ D' ENTORNS VIRTUALS DE FORMACIÓ I Codi 11625105
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Perspectives i possibilitats dels nous entorns de formació.
Disseny d’escenaris d’aprenentatge.
Eines de gestió de formació a la xarxa.
L’avaluació en entorns virtuals. Eines i procediments.
Qualitat de la formació a l’empresa.

Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació
Bàsica

BENFORD, S.; BROWN, C.; REYNARD, G. y GREENHALGH, C. (1996): Shared Spaces: transportation, artificiality and spatiality. Proceedings of CSCW’96. Pp. 77-86.

New York

.

BENTLEY, BUSBACH Y SIKKEL (1996): The architecture of the BSCW Shared WorkSpace System.  Proceedings of the ERICM workshop on CSCW an the Web.

Germany

. En:

http://orgwis.gmd.de/projects/W4G/proceedings/bscw.html

GAY, G. y GROSZ-NGATE, M: (1994): Collaborative Design in a Networked Multimedia Environment: Emerging Communication Patterns. Journal of Research on Computing in Education, 26(3). 418-432

HANNA, D. (1998) Higher Education in an Era of Digital Competition: Emerging Organizational ModelsJournal of Asyncronous LearningNetwork, Volume 2 No 1 Marzo 1998. En: http://www.aln.org/alnweb/journal/vol2_issue1/hanna.htm

HENRÍQUEZ, P. et al. (1999): La gestión de un grupo de investigación mediante la utilización de una herramienta de trabajo colaborativo. Comunicación presentada a CONIED’99. 

HENRÍQUEZ, P. et al. (2000): El trabajo colaborativo apoyado en la red: Herramienta para la innovación de la docencia universitaria. Comunicación presentada al I  Congreso Internacional sobre Docencia Universitaria.

Barcelona

.

HODGSON, V. y D., MCCONNELL (1995): Co-operative Learning and Development Networks. Computer Assisted Learning. 11, 210-224.

MARTÍ, E. (1997): Trabajamos juntos cuando... en Cuadernos de Pedagogía: Barcelona, 255, 54-58.

MCCONNELL, D. (1994): Implementing Computer Conference supported Cooperative Learning. Kogan Page. Londres

MCCONNELL, D. (1995) : A Methodology for Designing PostGraduate Professional Development Distant Learning CSCL Programmes. Proceedings of CSCL’95.

SCHRUM, L. y LAMB, T. (1997): Computers Network as Instructional and Collaborative Distance Learning Environments. EducationalTechnology, 37(4), 26-37.

SOLÉ, I. (1997): Reforma y Trabajo en Grupo.Cuadernos de Pedagogía.

Barcelona

. Nº 255, 50-53.

STEEPLES, C. y MAYES, T. (1998): A Special Section on Computer_Supported Collaborative Learning, Computers & Education, 30(3/4), 219-221.

TIFFIN, J. Y RAJASINGHAM, L. (1997): En busca de la clase virtual.  La educación en la sociedad de la información. Temas de educación. Paidós. Barcelona

TOMLINSON, H.  y

HENDERSON

, W. (1995): Computer Supported Collaborative Learning in schools: a distributed approach.British Journal of Educational Technology, 26(2), 131-140.

TÜNNERMANN B., C. (1998):  La Educación Superior en el umbral del siglo XXI. Caracas: Colección Respuestas. Ediciones CRESALC/UNESCO.

TUROFF, M. (1995): Designing a Virtual Classroom. Ponencia presentada en International Conference on Computer Assisted Instruction ICCAI’95. Universidad de Taiwan.  Policopiado.

UNESCO (1996): Acta de la Conferencia Regional Políticas y Estrategias para la Transformación de la Educación Superior en América Latina y el Caribe en Hacia una nueva educación superior. Caracas: CRESALC/UNESCO.

VEEN, W. et al. (1998): A virtual workshop as a tool for collaboration: Towards a model of telematic learnig environments. Computers & Education. Vol. 30. Nos. 1/2. Pp.31-39.

ZABALZA, M.A.(1996): La Enseñanza universitaria: roles, funciones y características. En RODRÍGUEZ, J. Ma. (Ed.)(1996): Seminario sobre Formación y evaluación del profesorado universitario.  Huelva: ICE. P. 17-42.

 

Algunes Eines de Treball:

BSCW http://bscw.gmd.de

NCSA Habanero http://havefun.ncsa.uiuc.edu/habanero

TeamWave WorkPlace http://www.teamwave.com/

Mushroom http://www.dcs.qmw.ac.uk/research/distrib/MushroomI/indexI.html

DSTC Orbit (componentes síncronos para BSCW) http://www.dstc.edu.au

DIVE http://www.sics.se/dive/dive.html

ActiveWorlds  http://www.activeworlds.com

Open Source http://www.opensource.org

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent