Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Conèixer de les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu i pedagògic. |
|
AC2 |
Analitzar les TIC com a mitjans i recursos formatius i la seva incidència. |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament de material didàctic. |
|
Recerca |
|
AR2 |
Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d'eines i recursos per a la recerca. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
Objectius |
Competències |
Dissenyar i desenvolupar un projecte professional i/o de recerca a TIC aplicades a l'educació i la formació. |
AC1 AC2 AP2 AR2
|
BC3 BC12
|
CC1 CC2
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
6 |
72 |
78 |
Presentacions / exposicions |
63 |
0 |
63 |
Fòrums de discussió |
0 |
63 |
63 |
Estudis previs |
0 |
63 |
63 |
|
Pràctiques a través de TIC |
0 |
63 |
63 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció |
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumness i persegueix els següents objectius:
-Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l'alumne.
-Intecanviar informació, opinió o coneixements.
-Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura.
-Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
-Assessorar en la recerca d'informació.
-Etc. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
50% |
Pràctiques a través de TIC |
Presentació de les pràctiques realitzades per mitjà de tecnologies de la informació i comunicació. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assistència al 80% de les sessions de videoconferència. |
Bàsica |
|
- ADELL, J. (2003): “Internet en el aula: la caza del tesoro”, Edutec. Rev. Electrónica de Tecnología Educativa, 16, http://edutec.rediris.es/Revelec2/revelec16/adell.htm.
- ADELL, J. y SALES, A. (2000): Enseñanza online: elementos para la definición del rol del profesor, en CABERO, J. y otros (coords): Y continuamos avanzando. Las nuevas tecnologías para la mejora educativa, Sevilla, Kronos, 351-371.
- ADGA Group (1998). Instruction and Design Principles for Multimedia Computer Based Training.
- ALDEN, J. (1998): A trainer´s guide to web-based instruction, Alexandria, ASTD.
- BARROSO, J. y CABERO, J. (2002): Principios para el diseño de materiales multimedia educativos para la red, en AGUADED, I. y CABERO, J. (dir.) (2002): Educar en red, Málaga, Aljibe, 135-154.
- BARTOLOMÉ, A. (2000): Hipertextos, hipermedia y multimedia: configuración técnica, principios para su diseño y aplicaciones didácticas, en CABERO, J. y otros (coords): Medios audiovisuales y nuevas tecnologías para la formación en el siglo XXI,, Murcia, Edutec-Diego Marín, 2ª ed., 127-148.
- BARTOLOMÉ, A. (2002): Multimedia para educar. Ediciones Edebé. Barcelona 236-238.
- BROWN, G. (1979): La microenseñanza, Madrid, Anaya.
- CABERO, J. (1989): Tecnología educativa: utilización didáctica del video, Barcelona, PPU.
- CABERO, J. (2000): La formación virtual: principios, bases y preocupaciones, en PÉREZ, R. (coord.): Redes, multimedia y diseños virtuales, Oviedo, Departamento de Ciencias de la Educación, 83-102.
- CABERO, J. y GISBERT, M. (dirs) (2002): Materiales formativos multimedia en la red. Guía práctica para su diseño, Sevilla, SAV de la Universidad de Sevilla.
- CEBRIÁN DE LA SERNA, M. (coord.) (2003): Enseñanza virtual para la innovación universitaria, Madrid, Narcea.
- CORTINOVIS, R. (1992). Hypermedia for training: A software and Instructional Engineering Model. Educational Technology. The magazine for Managers in Education. 32(7) July 47-51.
- DE BENITO, B. (2000): Posibilidades educativas de las “webtools”, Palma de Mallorca, Universidad de las Islas Baleares.
- DE BENITO, B. y SALINAS, J. (2002): Weebtool: aplicaciones para sistemas virtuales de formación, en AGUADED, I. y CABERO, J. (dir.) (2002): Educar en red, Málaga, Aljibe, 175-197.
- DUARTE (1998): Navegando a través de la información: diseño y evaluación de hipertextos para la enseñanza en Huelva, Facultad de Ciencias de la Educación, tesis doctoral inédita.
- ELLIS, A. y otros (1999): Managing web-based traigning, Alexandria, American Society for Traigning & Development.
- FANDOS, M. (2003): Formación basada en las tecnologías de la información y comunicación: análisis didáctico del proceso de enseñanza-aprendizaje, Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología de la Universidad Rovira i Virgili, tesis http://www.tdx.es
- FARNHAM S. (1995): El aprendizaje escolar, Madrid, Morata.
- GÓNGORA, A. (2003): El diseño de documentos webs, en CEBRIÁN DE LA SERNA, M. (coord.): Enseñanza virtual para la innovación universitaria, Madrid, Narcea, 91-104.
- GONZÁLEZ, C. (2003): Creación de presentaciones colectivas, La Laguna, Universidad de la Laguna.
- GROS, B. (coord.) (1997): Diseños y programas educativos, Barcelona, Ariel.
- HALL, B. (1997): Web-based training cookbook, Nueva York, John Wiley & Sons.
- HANNUM, W. (2001): Web-based traigning: advantages and limitations, en KAHN (ed): Web-based traigning, New Jersey, Englewood Cliffs, 47-58.HILL, P. y otros (1981): Making decisions. A multidisciplinary introduction, Massachusetts, Addison-Wesley.
- HORTON, S. (2000): Web teaching guide, Yale, Yale University Press.
- JIMÉNEZ, B. (Ed.). (1999). Evaluación de programas, centros y profesores.Madrid: Síntesis.
- JOLLIFFE, A. y otros (2001): The online learning handbook, Londres, Kogan Page.
- JONASSEN, D. (2000): Revisiting activity theory as a framework for designing student-centered learning environments, en JONASSEN, D.H. y LAND, S.M.:Theoretical foundations of learning environment, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, 89-121.
- KEMP, J.E. y SMILLE, D.C. (1989): Planning and using instructional media, Nueva York, Harper & Row.
- KHAN, B. (1999): Web-based Intruction (WBI): what is it and why is it?, en KHAN, B. (ed): Web-based Intruction, Englewood Cliffs, Educational Technology Publications, 5-18.
- KILIAN, C. (2001): Escribir para la web, Barcelona, Deusto.
- MARCH, T. (2001): Theory and practice on integrating the web for learning, http://www.ozline.com/learning/theory.html.
- MAYER, R.E. (2003): Multimedia learning, Cambridge, Cambridge University Press.
- MORGAN, Ch.y O´REILLY, M. (1999): Assessing open and distance learners, Londres, Kogan Page.
- NIELSEN, J. (1999): Designing Web Usability, New Riders.
- NIETO, E. (2003). Diseño y organización técnica de un contexto instruccional en el entorno de las NTIC, aplicado a la docencia de estructuras, Escuela Universitaria Politécnica de la Universidad de Sevilla, tesis doctoral inédita.
- NITGHTINGALE, P. y otros (1996): Assessing learning in Universities, Sydney, Professional Development Centre University of New South Wales).
- NÚÑEZ, A. (2000): Una comparación del campus virtual de British Open University y el campus virtual de Florida StatUniversity: constructivismo vs. conductismo, http://cvc.cervantes.es/obref/formacion_virtual/campus_virtual/nunez.htm.
- ORIHUELA, J.L. y SANTOS, M.L. (1999): Introducción al diseño digital, Madrid, Anaya.
- PALLOF, R. y PRATT, K. (2003): Lessons from the cyberspace classroom. The realities of online teaching, San Francisco, Jossy-Bass.
- PÉREZ, A. y SALINAS, J. (2004): El diseño, la producción y realización de materiales multimedia e hipermedia, en salinas, j., aguaded, j.i. Y cabero, j. (COODS): Tecnologías para la educación. Diseño, producción y evaluación de medios para la formación docente, Madrid, Alianza, 157-176.
- REEVES, Th. y REEVES, P. (1999): Effective dimensions of interactive learning on the world wide web, en KHAN, B. (ed): Web-based Intruction, Englewood Cliffs, Educational Technology Publications, 59-66.
- RITCHIE, D. y HOFFMAN, B. (1999): Incorporating instructional design. Principles with the world Wide Web, en KHAN, B. (ed): Web-based Intruction, Englewood Cliffs, Educational Technology Publications, 135-138.
- SALINAS, J. (2000): Las redes de comunicación (II): posibilidades educativas, en CABERO, J. (ed.): Nuevas tecnologías aplicadas a la educación, Madrid, Síntesis, 179-198.
- SHEPHERD, C. (2000): Web-based training: doing it yourself, http://www.fastrak-consulting.co.uk/tactix/Features/wbtdoing/wbtdoing.htm
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|