DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) GESTIÓ DE LA FORMACIÓ I Codi 11635103
Ensenyament
Formació de Professionals de la Formació (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Pedagogia
Coordinador/a
BRUNET ICART, IGNACIO
Adreça electrònica ignasi.brunet@urv.cat
charo.barrios@urv.cat
Professors/es
BRUNET ICART, IGNACIO
BARRIOS ARÓS, ROSARIO
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Dado que los aspectos de evaluación y planificación de la formación ya son tratados por otros módulos de este máster, este módulo se dirige a formar a los profesionales de la formación en aquellos aspectos que constituyen la etapa central del proceso de formación: la implementación en sí de ésta en función de su diseño previo. Para ello, se formará a los destinatarios en el dominio de algunas técnicas grupales aplicadas a la formación en la empresa ( técnicas vivenciales, técnicas maiéuticas y técnicas para el desarrollo de la capacidad analítica y estratégica) y se abordarán los diferentes problemas que puedan aparecer durante la implementación de un programa de formación en la empresa, haciendo énfasis en los diferentes aspectos de su diseño. Previamente, se les proporcionará un marco teórico general de gestión de recursos humanos en la empresa, que resalta la necesidad de integrar la política de formación y desarrollo con el resto de políticas de gestión de recursos humanos (reclutamiento y selección, promociones y transferencias,, evaluación del desempeño, etc.)y con la estrategia empresarial. En este sentido, se les indicarán las relaciones entre las políticas de recursos humanos, y de éstas con la estrategia empresarial. Por último, se pretende dotar a los destinatarios con la capacidad de generar organizaciones que aprendan, proporcionándoles una perspectiva de las diferentes teorías de aprendizaje organizativo en la empresa y potenciando la visión proporcionada por P.Senge en la Quinta Disciplina.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Reconèixer els aspectes de formació relatius als diferents contexts espai-temporals i pràctics.
  AP2 Reflexionar i prendre postura sobre els enfocamentes de formació i les seves estratègies en els diferents països europeus.
  AP3 Elaborar projectes d’investigació sobre formació, en totes les seves fases, disseny, desenvolupament i avaluació, d’acord als àmbits d’estudi
  AP4 Dominar les tècniques, instruments i procediments d’anàlisi adequats als objectius d’investigació previstos.
  AP6 Dominar les tècniques i la capacitat reflexiva per a organitzar, dirigir i coordinar accions formatives, d’acord als diferents contexts de la pràctica formativa.
  AP8 Ser capaços d’introduir innovacions tant en la planificació com en el procés, tenint com a referent el comportament del grup diana en el moment interactiu.
  AP9 Dissenyar, desenvolupar i avaluar processos formatius a partir dels fonaments, nascuts de la política formativa de l’educació, l’empresa i les institucions dels diferents països europeus.
  AP10 Concebre la pròpia pràctica professional com a oportunitats i experiències de treball, generadora de desenvolupaments conceptuals i d’investigació que facilita la professionalització del formador/a i de la mateixa professió.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BP2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BP3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BP4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BP5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BP6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BP7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BP8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BP9 Lideratge
  BP10 Treballar en equip i gestionar equips
  BP11 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BP12 Aprendre a aprendre
  BP13 Planificació i organització
  BP14 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
  BP18 Desenvolupament d’habilitats informacionals
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  Professionalitzador
  CP1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CP3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CP4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CP6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AP1
AP2
AP9
AP10
BP2
BP4
BP6
BP7
BP9
BP13
CP3
CP6
AP1
AP6
AP9
AP10
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
CP3
AP1
AP2
AP6
AP10
BP2
BP7
BP12
BP13
CP3
AP1
AP3
AP4
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP18
CP1
CP4
AP6
AP8
AP9
BP2
BP6
BP12
CP4

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
20 40 60
Seminaris
7 14 21
Debats
6 6 12
Presentacions / exposicions
4 8 12
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
4 24 28
Proves pràctiques
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de los contenidos de cada tema, contextualización del módulo respecto al resto de módulos del máster y presentación de la metodología y forma de evaluación.
Sessió Magistral
Seminaris
Debats
Presentacions / exposicions

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Los alumnos podrán solicitar atención personalizada para resolver cualquier duda que surja tanto en referencia a los conceptos explicados durante las clases magistrales, como entorno a la resolución de los casos, la preparación de la presentación, la búsqueda de bibliografía para argumentar sus posturas, o las lecturas guiadas.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques 45
Proves de desenvolupament 45
 
Altres comentaris i segona convocatòria

 


Fonts d'informació

Bàsica

 

Complementària

 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent