Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR5 |
Comprendre, definir i aplicar les tècniques d’avaluació neuroanatòmica i funcional del sistema nerviós, i fer-ne la interpretació de resultats. |
|
AR6 |
Dominar les bases neurobiològiques de la conducta, els processos psicològics i els trastorns mentals. |
|
AR8 |
Realitzar avaluacions i diagnòstics psicològics en els àmbits propis de la disciplina. |
|
AR10 |
Interpretar de forma crítica els resultats experimentals. |
|
AR11 |
Adquirir un pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en l’àmbit de la recerca psicològica. |
|
AR12 |
Interpretar i avaluar de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible. |
|
AR13 |
Comprendre les limitacions i les possibilitats de l’anàlisi científic del comportament humà, i ser capaç d’incorporar aportacions conceptuals i tècniques d’anàlisi pròpies d’altres disciplines. |
|
AR14 |
Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca i les revisions teòriques: redactar informes científics i realitzar presentacions orals dels resultats de recerca segons els estàndards de la disciplina. |
|
AR15 |
Dominar l’aplicació de les eines d’avaluació i mesura en àmbits propis de la psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BR2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BR3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BR4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BR5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BR6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BR11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BR12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BR13 |
Aprendre a aprendre |
|
BR14 |
Planificació i organització |
|
BR15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BR16 |
Sensibilitat pel medi ambient |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
Recerca |
|
CR1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del màster. |
|
CR2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de màster. |
|
CR3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el màster. |
|
CR4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CR5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Comprendre les bases funcionals i anatòmiques de l'exploració neuropsicològica i especialment els seus aspectes qualitatius. |
AR5 AR6 AR8
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Conèixer, comprendre i explicar les bases neurobiològiques de la conducta i els processos mentals.
|
AR5 AR6
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Saber aplicar e interpretar el principals mètodes de valoració estudiats a l'assignatura. |
AR5 AR6 AR10 AR11 AR12 AR13 AR14 AR15
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Saber sintetitzar, transferir, utilitzar i verificar la informació adquirida a l'assignatura. |
AR5 AR6 AR10 AR11 AR12 AR13 AR14
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Tema |
Subtema |
1. Valoració Neurocognitiva |
1.1. La valoració neurocognitiva
1.2. Recollida d’informació i hipòtesi diagnòstica
1.3. Neuroanatomia i valoració de les funcions superiors
1.4. Instruments de valoració cognitiva
|
2. Valoració conductual en animals |
2.1. Introducció: Models animals
2.2. El laberint acuàtic de Morris
2.3. El laberint elevat en forma de creu
2.3. Altres models animals d'experimentació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
20 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
24 |
0 |
24 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes magistrals |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectures i debats |
Presentacions / exposicions |
Presentacions orals |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
L'alumnat haurà de revisar el seu treball amb el professorat abans de les exposicions orals als companys i companyes.
L'alumnat podrà comptar amb atenció personalitzada dins l'horari d'atenciò del professorat que romandrà penxat a la porta dels seus despatxos.
Es recomana concertar cita prèvia via el correu electrònic de la universitat. No es contestarà cap correu que no sigui enviat des del correu corporatiu. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes hauran aplicar els seus coneixements en els debats generats a partir de les lectures del curs |
15 |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran d'esxposar els comentaris a articles i proves d'avaluació subministrats pel professor o resultants de la seva cerca bibliogràfica |
70 |
Altres |
Es valorarà l'actitud de l'alumne i la seva participació |
15 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació docent dels alumnes serà continuada i es valoraran els següents aspectes: (1) L'adquisició i capacitat d'aplicar els continguts fonamentals en la resolució de problemes específics (2) la capacitat d'utilització de fonts bibliogràfiques (3) la capacitat de sintetitzar i transmetre la informació la utilització de les TICs (4) La capacitat de treballar en grup (5) la capacitat crítica. |
Bàsica |
Gil, R, Neuropsicología, Masson, 2007
Goldestein LH, McNeil JE, Clinical neuropsychology: a practical guide to assessment and management for clinicians., John Wiley & Sons Ltd., 2004
Junqué, C., Manual de Nueropsicología, Síntesis, 2009
Peña-Casanova, J., Normalidad, semiología y patología neuropsicológicas. , Masson, 2005
Peña-Casanova, J., Gramunt, N., Gich, J., Tests neuropsicológicos. Fundamentos para una neuropsicología clínica basada en evidencias., Masson, 2005
Cardozo de Martínez et al., El animal como sujeto experimental: Aspectos técnicos y éticos, CIEB, 2007
|
A l'inici del curs, es facilitarà el material bibliogràfic necessari i actualitzat. Tanmateix, facilitem aqui una sèrie de publicacions d'interés ( es tracta d'originals, tot i que siguin antigues): - Morris, R. G. M. (1981). Spatial localization does not require the presence of local cues. Learning and Motivation, 12, 239-260.
- Morris, R.G. M. (1984). Developments of a water-maze procedure for studying spatial learning in the rat. J Neurosci Methods.11(1):47-60.
- Pellow S, Chopin P, File SE, Briley M (1985): Validation of open- closed-arm entries in an elevated plus-maze as a measure of anxiety in the rat. J Neurosci Meth 14:149-167
- Pellow S & File SE (1986). Anxiolytic and anxiogenic drug effects on exploratory activity in an elevated plus-maze: a novel test of anxiety in the rat. Pharmacology, Biochemistry, and Behavior, 24: 525-529.
- Rodger, R.J. y Cole, J.C. (1993). Influence of social isolation, gender, strain and prior novelty in plus-maze behavior in mice. Phisiol. Behav 54: 729-36
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|