Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR7 |
Aplicar i implementar les eines d’avaluació quantitativa i qualitativa més habituals en els àmbits del desenvolupament psicològic, interpretació de resultats, i elaboració de diagnòstics. |
|
AR8 |
Realitzar avaluacions i diagnòstics psicològics en els àmbits propis de la disciplina. |
|
AR11 |
Adquirir un pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en l’àmbit de la recerca psicològica. |
|
AR15 |
Dominar l’aplicació de les eines d’avaluació i mesura en àmbits propis de la psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BR2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BR3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BR4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BR6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BR7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BR11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BR12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BR13 |
Aprendre a aprendre |
|
BR14 |
Planificació i organització |
|
BR15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
Recerca |
|
CR1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del màster. |
|
CR2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de màster. |
|
CR3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el màster. |
Objectius |
Competències |
Realitzar avaluacions dels diferents àmbits del desenvolupament psicològic (cognitiu, emocional, social). |
AR7 AR8
|
BR1 BR2 BR4 BR6 BR7 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15
|
CR1 CR2 CR3
|
Ser capaç d'aplicar aplicar tècniques avançades i les corresponents eines quantitatives i qualitatives de la mesura i avaluació del desenvolupament psicològic en les diferents etapes del cicle vital. |
AR7 AR8
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR6 BR7 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15
|
CR1 CR2 CR3
|
Conèixer mètodes de recerca utilitzats en l'àmbit de la Psicologia Evolutiva i de l'Educació. |
AR7 AR11 AR15
|
BR1 BR2 BR4 BR6 BR7 BR13 BR14 BR15
|
CR2 CR3
|
Ser capaç de discutir públicament els coneixements adquirits i els resultats dels treballs realitzats dintre de l'assignatura. |
AR7 AR8
|
BR1 BR2 BR4 BR6 BR7 BR11 BR12 BR13 BR14 BR15
|
CR1 CR2 CR3
|
Tema |
Subtema |
Continguts teòrics
26/10/09: Avaluació de la interacció i el desenvolupament.
Continguts pràctics:
26/10/09: Pràctiques assistides per ordinador i discussió de metodologies qualitatives
per l’anàlisi i l’avaluació dels processos interactius.
|
Avalució de la conducta interactiva en situacions de tutel·la en gestió cognitiva.
Avaluació de la interacció simètrica i assimètrica |
Continguts teòrics
27/10/09: Mesura d’alguns mecanismes de control executiu i el seu desenvolupament
Continguts pràctics:
27/10/09: Instruments per l’anàlisi dels mecanismes de control executiu.
|
Enfatitzar l'estudi dels mecanismes de: memòria i estructuració de la informació; planificació, atenció selectiva.
Torre de Londres
Test de Stroop
Test "Noche i dia" |
Continguts teòrics
02/11/09 i 03/11/09: Escales d’Observació Sistemàtica del Desenvolupament (EOD)
|
Escalas Observacionales del Desarrollo(0-17 años) T.E.A
Escalas de Observación Sistemática (Cambrodí-Sastre)
|
09/11/09: Análisi de Correspondències en l'àmbit de la Psicologia evolutiva i de l'educació. |
Base teòrica i aplicació pràctica (amb programes estadístics) de l'Anàlisi de Correspondències, com instrument per confegir Escales del Desenvolupament, l'obtenció de perfils evolutius i per la recerca en l'àmbit de l'educació. |
Continguts teòrics
10/11/09: La importància de la inhibició cognitiva en el desenvolupament humà
Continguts pràctics:
10/11/09: Estudi especial de la inhibició en recerques actuals.
|
Inhibició i resistència a la interferència
La inhibició cognitiva i el seu paper en el desenvolupament.
Presentació de recerques i instruments emprats pel l'anàlisi del processos inhibitoris. |
|
|
Dr. Pastor:
-26 Oct. de 17-21 h.
-27 Oct. de 17-21 h.
-10 Nov. de 17-21 h.
-17 Nov. No presencial |
Dra. Fàbia Morales:
-2 Nov. de 17-21 h.
-3 Nov. de 17-21 h.
-9 Nov. de 17-21h.
-16 Nov. No presencial |
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
21 |
21 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
3 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
3 |
10 |
13 |
Treballs |
|
10 |
12 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
4.8 |
8.8 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Per cadascun dels temes, el professorat farà una introducció teòrica actualitzada. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes dels treballs i/o tema concret |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Analitzar diverses situacions per capacitar a l'alumne en l'avaluació dels diferents àmbits del desenvolupament psicològic |
Treballs |
Elaboració de memòria/informes sobre la temàtica de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resoldre problemes i exercicis per capacitar a l'alumne en l'avaluació i diagnòstic psicològic |
|
Descripció |
Resolució dels dubtes que es plantegin en el desenvolupament de l'assignatura, en horari d'atenció a l'alumnat i en les classes presencials i no presencials. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Participació activa de l'alumnat a les classes presencials. |
10% |
Treballs |
Presentació de la memòria realitzada a partir dels anàlisis de diverses situacions plantejades a les classes presencials. |
90% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació contínua utilitzant la plataforma Moodle i altres metodologies docents basades en l'aprenentatge actiu, i fomentant l'anàlisi crític per part dels alumnes. Valoració dels informes elaborats en grup a partir de l'aprenentatge basat en problemes. Valoració de l'informe de l'estudiant que inclourà activitats de seguiment de l'assignatura, lectura i comentari crític d'articles científics rellevants sobre la temàtica objecte d'estudi. Pel que fa a la segona convocatòria, l'avaluació consistirà amb una entrevista personal sobre els continguts i les activitats pràctiques. |
Bàsica |
Secadas, F, Escalas Observacionales del Desarrollo, 1998, Madrid: TEA
Magnus Magnusson, Thème 4.0, 2004, NOLDUS
Cambrodí, A. i Sastre, S., Escales d'Observació Sistemàtica 0;0-o;3, 1993, Barcelona:PPU
Dempster, FN, Interference and inhibition in cognition: An historical perspective, 1995, Academic Press
Houdé, O., Inhibition and cognitive development: Object, number, categorization and reasoning,, 2000, Cognitivr Development, 151, 63-73
Román, J.Mª-García, D. (Eds.), Intervención clínica y educativa en el ámbito escolar, 1990, Promolibro
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|