Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Reconèixer i argumentar la naturalesa psicológica del transtorns mentals i de comportament, i ser capaç d'identificar els factors psicològics associats als problemes de salut/malaltia. |
|
AC3 |
Identificar, descriure i comporar els difernts models d'avaluació, diagnòstic, intervenció i tractament en el camp de la Psicologia de la salut, així com les tècniques i procediments que d'ells se'n deriven per a la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia. |
|
AC5 |
Dissenyar, desenvolupar, supervisar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció i tractament psicològic en el funció del diagnòstic i de les variables del tipus individual i social que concórren en cada cas i d'acord amb l'objectiu d'intervenció ( prvenció, tractament, rehabilitació, consell, entre d'altres) |
|
AC6 |
Dissenyar, desenvolupar i supervisar programes de prevenció de la malaltia i la promoció de la salut psicològica en tots els seus nivells ( universal, selectiva i indicada, comunitària, familiar, educativa, individual). |
|
AC10 |
Ajustar-se a les obligacions deontològiques de la Psicologia en l'àmbit sanitari i mostrar un compromís ètic i professional pel que fa a les responsabilitats cíviques i socials, especialment en el que fa referència a la igualtat de les persones, el respecte a la diversitat i els valors propis d'una cultura democràtica. |
|
AC11 |
Analitzar i identificar les necessitat de potencials clients i establir objectius adequats al procés d'intervenció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Buscar, obtenir i processar informació d'una manera autònoma, amb capcitat per aplicar-la a trastorns, problemes i alteracions d'índole psicològica en situacions complexes o poc conegudes. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, a la avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC7 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Revisar i analitzar diferents experiències i treballs científics que cerquen assolit la qualitat de vida laboral a les organitzacions i el benestar psicològic dels treballadors, centrant-nos en l'ambit de les organitzacions de serveis a les persones.
|
AC3
|
BC2
|
CC3
|
Conèixer els models psicologics que orienten el treball del psicòleg de la salut ocupacional amb l'interès de que puguin ser aplicats per l'estudiant en programes d'intervenció a l'empresa o organització. |
AC2
|
BC3
|
CC3
|
Saber aplicar i conèixer eines d'avaluació i test psicològics que serveixen per avaluar i donar informació sobre nivells de qualitat de vida, clima grupal i benestar psicològic.
|
AC5 AC6
|
BC7
|
CC5
|
Amb el treball fer en aquesta assignatura optativa l'estudiant serà competent per treballar en l'ambit de el camp emergent de la psicologia de la salut ocupacional (ocuppational healt psychology) des d'una orientació de la psicologia positiva. |
AC10 AC11
|
BC7
|
CC6
|
Tema |
Subtema |
1.- Psicologia de la salut ocupacional (ocuppational healt psychology).
|
|
2.- Models psicologics que orienten el treball del psicòleg de la salut ocupacional en programes d'intervenció a empresa o organitzacions saludables.
|
|
3.- Experiències i treballs científics en organitzacions saludables i qualitat de vida laboral.
|
|
4.- Eines d'avaluació i test psicològics que serveixen per donar informació al professional sobre nivells de qualitat de vida, clima grupal i benestar psicològic.
|
|
5.- Intervenció en burnout, estrès i benestar psicològic dels treballadors d'organitzacions saludables.
|
|
6.- Eperiències en anàlisi del clima grupal i organitzacional a les organitzacions saludables. Aplicacions i intervencions aplicades a la prevenció dels factors psicosocials associats. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
10 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Lectura de bibliografia i comentaris a classe |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura de casos i treballs empírics.
Comentari guiat per part del professor. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Elaboració de propostes de recerca - intervenció.
Anàlisi de dades. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Elaboració teòica d'una proposta de recerca - intervenció en salut ocupacional a una organització |
50% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Presentació de dades i anàlisi dels resultats del treball de recerca-intervenció a una organització |
50% |
Atenció personalitzada |
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es tracta d'un únic treball que s'elaborarà a lllarg de les sessions de classe. |
Bàsica |
Tous-Pallarès, J. , El comportamiento absentista., 2009, Septem Ediciones
Tous-Pallarès, J., Apectes psicosocial de la qualitat de vida laboral en el sector servei, 2011, Cossetània
Tous-Pallarès, J. Bonasa-Jiménez, M.P. Mayor-Sánchez, C. & Espinoza-Díaz , I.M., Escala de Clima Psicosocial en el Trabajo: desarrollo y validación., 2011, Anuario de Psicologia. 34, 1: 214-226.
Morales-Vives, F., Lorenzo-Seva, U., Camps, E., Tous-Pallarès, J., & Vigil-Colet, A., Overall Personality Assessment Scale. , 2012, Unpublished test manual.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|