Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC6 |
Incorporar estrategias y recursos de gestión del conocimiento en los desarrollos de innovación e investigación en e-learning. |
|
AC7 |
Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos. |
|
AC9 |
Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning. |
|
AC12 |
Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning. |
|
AC15 |
Aplicar los principios del método científico a la resolución de problemas de investigación educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio. |
|
BC3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa. |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida, en clave de liderazgo. |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i reflexionar sobre situacions d'ensenyament-aprenentatge en l'àmbit no formal. |
AC7
|
BC3 BC4
|
CC1 CC4
|
Definir el paper dels mitjans i recursos tecnològics en l'àmbit no formal. |
AC6 AC9
|
BC2 BC5
|
CC6
|
Analitzar projectes i resultats de recerca i innovació d'entorns virtuals en l'àmbit no formal. |
AC12 AC15
|
BC8
|
CC6
|
Tema |
Subtema |
1. Medis i recursos tecnològics en l'àmbit no formal. |
• Àmbits d'actuació de l'educació no formal.
• Reptes i oportunitats d'introducció de les TIC en contextos educatius no-formal. |
2. Experiències de recerca i innovació basades en les TIC a l'educació no formal.
|
• Anàlisi i avaluació de projectes (formació ocupacional i professional, inclusió social, joves en reg d'exclusió, etc.).
• Criteris d'avaluació: anàlisi de l'impacte dels projectes en educació no formal. |
3. Disseny i desenvolupament d'accions educatives en situacions d'ensenyament-aprenentatge d'e-learning en l'àmbit no formal. |
• Bases per al disseny d'accions educatives en educació no-formal. Propostes de millora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
6 |
12 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
14 |
14 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
14 |
14 |
Metodologies integrades |
|
0 |
6 |
6 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades encaminadas a tomar contacto y recoger información sobre los alumnos y presentación de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Exposición de los contenidos de la asignatura. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Actividad, a través de las TIC, donde se debaten temas de actualidad relacionados con el ámbito profesional. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivel práctico, la teoría a un ámbito de conocimiento en un contexto determinado. Simulaciones a través de las TIC. |
Metodologies integrades |
Aprendizaje basado en problemas, trabajo por proyectos, portafolio docente, etc. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Análisis de situaciones concretas centradas en contextos educativos no-formales donde se aplican las TIC |
Atenció personalitzada |
El alumno deberá resolver cuestiones propuestas por el profesor y realizar diferentes análisis críticos de su actividad de aprendizaje. |
|
Descripció |
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius:
-Atendre, realitzar el seguiment i orientar a nivell professional a l'alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
-Afavorir la retroalimentació entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura.
-Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
-Assessorar en la cerca d'informació.
- Etc.
Al ser un procés d'ensenyament i aprenentatge en línia, aquestes seqüències es realitzaran a través del correu electrònic i altres eines de tutorització.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
El mètode d'avaluació es basarà l'avaluació contínua a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs. Es concretarà la planificació de l'assignatura disponible a l'espai Moodle de l'assignatura per conèixer el detall d'aquestes activitats. |
40% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
L'assignatura posa en joc diverses estratègies metodològiques basades en la indagació, la col·laboració i la resolució de problemes, que activin processos de documentació, d'anàlisi, de creació i d'avaluació. Es tracta que els estudiants adoptin un paper actiu i reflexiu al llarg de tota l'assignatura.
Per aquest motiu, es plantejaran activitats que l'alumne haurà d'analitzar i resoldre a partir dels continguts tractats.
L'avaluació prendrà en compte 4 criteris:
* aspectes formals
* capacitat d'anàlisi
* organització i profunditat en les idees plantejades
* reflexió i aportació personal |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (així com d'ensenyament-aprenentatge) i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens.
Així mateix, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe de l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria.
Hi haurà possibilitat de segona convocatòria, d'acord amb la programació del Màster i les directrius de la coordinació. En aquest sentit, com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, la qualificació màxima a la qual podrà aspirar en aquesta segona avaluació serà d'aprovat. Aquest lliurament es realitzarà, dins dels 15 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, solament en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assignatura. Una vegada finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat. |
Bàsica |
|
Amorós, L. (2013): Inclusión digital en la educación no formal. Una
experiencia, en Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa,
ISSN-e
1135-9250, Nº. 45, 2013 DABBAGH, Nada; et alt (2016): Learning technologies
and globalization : pedagogical frameworks and applications. Springer, ISBN
9783319229638 (en línia) FANDOS, M., JIMÉNEZ, JM, GONZÁLEZ AP (2007): Los medios y recursos en la formación,
en Formación de formadores. Tomo I, Escenario Aula
/ coord. por Vicente Giménez, José Tejada Fernández, 2007, ISBN 84-9732-519-2, págs.
271-374 Luján (2010): La administración de la
educación no formal aplicada a las organizaciones sociales: Aproximaciones
teórico-prácticas, en Revista Educación 34(1), 101-118 Sampedro Requena, B. E., & McMullin, K. J. (2015). Videogames for the educative inclusion. [Videojuegos
para la inclusión educativa] Digital Education Review, (27), 122-137. Tregeagle, S., & Darcy, M. (2008). Child Welfare and Information and Communication
Technology: Today’s Challenge. British Journal of Social Work, 38(8),
1481–1498. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcm048 VAQUERO,
E, CARRERA, X. (2012): Competencias digitales y
resiliencia:
Diseño de un estudio con jóvenes adolescentes, en III European Conference on
Information Technology in Education and Society: A Critical Insight / Juana María Sancho Gil (ed. lit.), Leticia Fraga Colman (ed. lit.), Judith Arrazola Carballo (ed. lit.), Raquel Miño Puigcercós (ed. lit.), Xavier Giró Gràcia (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-615-7734-7, págs.
30-31 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura pretén aportar eines per a l'aplicació de les TIC en contextos d'actuació no formals. L'estudiant haurà d'identificar els principals àmbits d'actuació; intervenir en la presa de decisions en relació amb el desenvolupament de dissenys educatius en aquest camp educatiu; identificar indicadors de qualitat, així com aplicar i avaluar tot tipus de propostes de formació.
El camp professional d'aplicació específic se centra en institucions de formació no reglades. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|