Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC6 |
Incorporar estrategias y recursos de gestión del conocimiento en los desarrollos de innovación e investigación en e-learning. |
|
AC7 |
Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos. |
|
AC9 |
Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning. |
|
AC12 |
Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning. |
|
AC15 |
Aplicar los principios del método científico a la resolución de problemas de investigación educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio. |
|
BC3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa. |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida, en clave de liderazgo. |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i reflexionar sobre situacions d'ensenyament-aprenentatge en l'àmbit no formal. |
AC7
|
BC3 BC4
|
CC1 CC4
|
Definir el paper dels mitjans i recursos tecnològics en l'àmbit no formal. |
AC6 AC9
|
BC2 BC5
|
CC6
|
Analitzar projectes i resultats de recerca i innovació d'entorns virtuals en l'àmbit no formal. |
AC12 AC15
|
BC8
|
CC6
|
Tema |
Subtema |
1. Medis i recursos tecnològics en l'àmbit no formal. |
• Àmbits d'actuació de l'educació no formal.
• Reptes i oportunitats d'introducció de les TIC en contextos educatius no-formal. |
2. Experiències de recerca i innovació basades en les TIC a l'educació no formal.
|
• Anàlisi i avaluació de projectes (formació ocupacional i professional, inclusió social, joves en reg d'exclusió, etc.).
• Criteris d'avaluació: anàlisi de l'impacte dels projectes en educació no formal. |
3. Disseny i desenvolupament d'accions educatives en situacions d'ensenyament-aprenentatge d'e-learning en l'àmbit no formal. |
• Bases per al disseny d'accions educatives en educació no-formal. Propostes de millora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
10 |
16 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
26 |
29 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
18 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació sobre els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria a un àmbit de coneixement en un context determinat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi de situacions concretes centrades en contextos educatius no-formals on s'apliquen les TIC. L'alumne haurà de resoldre qüestions proposades pel professorat i realitzar diferents anàlisis crítiques de la seva activitat d'aprenentatge. |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne per a la resolució de dubtes i per a l'orientació acadèmica i professional.
A l'ésser un procés d'ensenyament i aprenentatge en línia, aquestes seqüències es realitzaran a través del correu electrònic i el fòrum. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, realitzar el seguiment i orientar a nivell professional a l'alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir la retroalimentació entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura.
- Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorar en la cerca d'informació.
Al ser un procés d'ensenyament i aprenentatge en línia, aquestes seqüències es realitzaran a través del correu electrònic i altres eines de tutorització. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
El mètode d'avaluació es basarà l'avaluació contínua a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs. Es concretarà la planificació de l'assignatura disponible a l'espai Moodle de l'assignatura per conèixer el detall d'aquestes activitats.
|
35% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
L'assignatura posa en joc diverses estratègies metodològiques basades en la indagació, la col·laboració i la resolució de problemes, que activin processos de documentació, d'anàlisi, de creació i d'avaluació. Es tracta que els estudiants adoptin un paper actiu i reflexiu al llarg de tota l'assignatura.
Per aquest motiu, es plantejaran activitats que l'alumne haurà d'analitzar i resoldre a partir dels continguts tractats.
L'avaluació prendrà en compte 4 criteris:
* aspectes formals
* capacitat d'anàlisi
* organització i profunditat en les idees plantejades
* reflexió i aportació personal |
55% |
Altres |
Prova de coneixements bàsics propis de l'assignatura a partir de lectures prèvies. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (així com d'ensenyament-aprenentatge) i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens.
Així mateix, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe de l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria.
Hi haurà possibilitat de segona convocatòria, d'acord amb la programació del Màster i les directrius de la coordinació. En aquest sentit, com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, el lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per a sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assignatura. Una vegada finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat. |
Bàsica |
|
Amorós Poveda, L. (2014). Inclusión digital en la educación no formal. Una experiencia. Edutec. Revista Electrónica De Tecnología Educativa, 45. https://doi.org/10.21556/edutec.2013.45.13 Cedefop (2023). Europeanguidelines for validating non-formal and
informal learning. Luxembourg:Publications Office. Cedefop reference
series; No 124. http://dx.doi.org/10.2801/389827 Dabbagh, N.; et al. (2016): Learning technologies and globalization: pedagogical frameworks and applications. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-22963-8 Luján Ferrer, M. E., (2010). La administración de la educación no formal aplicada a las organizaciones sociales: Aproximaciones teórico-prácticas. Revista Educación, 34(1), 101-118, Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44013961006 Sampedro Requena, B. E., y McMullin, K. J. (2015). Videojuegos para la inclusión educativa. Digital Education Review, 27, 122-137. https://doi.org/10.1344/der.2015.27.122-137 Tregeagle, S., & Darcy, M. (2008). Child Welfare and Information and Communication Technology: Today’s Challenge. The British Journal of Social Work, 38(8), 1481–1498. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcm048 Vaquero, E. , y Carrera, X. (2012). Competencias digitales y resiliencia: Diseño de un estudio con jóvenes adolescentes. En J. M. Sancho Gil, et al. (Ed. lit.). III European Conference on Information Technology in Education and Society: A Critical Insight, 30-31. Esbrina. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura pretén aportar eines per a l'aplicació de les tecnologies digitals en contextos d'actuació no formals. L'estudiant haurà d'identificar els principals àmbits d'actuació; intervenir en la presa de decisions en relació amb el desenvolupament de dissenys educatius en aquest camp educatiu; identificar indicadors de qualitat, així com aplicar i avaluar tot tipus de propostes de formació.
El camp professional d'aplicació específic se centra en institucions de formació no reglades. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|