DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) SOCIETAT, CULTURA I FORMACIÓ EN L'ERA DE LA INFORMACIÓ Codi 11665208
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica juan.gonzalezm@urv.cat
mariadelmar.sanchez@urv.cat
joseluis.serrano@urv.cat
Professors/es
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
SÁNCHEZ VERA, MARIA DEL MAR
SERRANO SÁNCHEZ, JOSÉ LUIS
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida per la Dra. M.ª Paz Prendes (pazprend@um.es) i per la Dra. Ma. del Mar Sánchez (mmarsanchez@um.es).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
  AC13 Desplegar processos individuals i col•lectius de gestió del coneixement en activitats i processos d'e-learning.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analizar la incidencia social de los canales de comunicación a partir de una revisión histórica de la misma. Analizar la incidència social dels canals de comunicació a partir d'una revisió història del nostre model social. AC1
BC1
BC3
CC3
Elaborar criterios personales sobre la realidad de la sociedad de la globalización en la era del conocimiento. Elaborar criteris personals sobre la realitat de la societat de la globalització a l'era del coneixement. AC13
BC3
CC3

Continguts
Tema Subtema
1. Virtualidad: un concepto poliédrico
1. Virtualitat: un concepte polièdric
2. La globalización: un concepto sociológico, político, cultural y educativo
2. La globalització: un cocepte sociològic, polític, cultural i educatiu
3. Espacio, tiempo y comunicación
3. Espacio, tiempo y comunicación
4. La enseñanza como proceso de comunicación
4. L'ensenyament com a procés de comunicació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 6 12
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100%
Altres

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Altres comentaris i segona convocatòria



Fonts d'informació

Bàsica

ADELL, J. (2000). Enseñanza online: elementos para la definición del rol del profesor. A: CABERO, J. (coord) (2000): Las Nuevas Tecnologías para la mejora educativa. Sevilla: KRONOS. p.351-371.

ALVAREZ ROJO, V.; LÁZARO, A. (coords.) (2002): Calidad de las Universidades y Orientación Universitaria. Málaga: Ed. ALJIVE

ÁLVAREZ GONZÁLEZ, M. (1999): Orientación Profesional. Barcelona: Ed. CEDECS.

ÁLVAREZ GONZÁLEZ, A.; BISQUERRA, R. (1996): Manual de orientación y tutoría. Vol.I. Barcelona: Ed. Praxis

ARGUÍS, R.;ARNAIZ, P; BÁEZ, C.; et al (2001): La acción tutorial. El alumnado toma la palabra. Barcelona: Ed. Laboratorio Educativo i Ed. GRAÓ.

CORIAT, M (ed.); ROMERO, A.; CHUNG, C.; et al (coords) (2002): Jornadas sobre tutoría y orientación. Granada: Ed. Universidad de Granada

ECHEVERRÍA, B.(2004): “Caminar en relación: Tutorías personalizadas en la universidad”. En Letras de Deusto, vol. 34, nº 103. Abril-Junio 2004.

GISBERT, M. (2004): La formación del profesor para la sociedad del conocimiento. Tarragona: Ed. Universitat de Tarragona

GISBERT, M. (2000). El profesor del siglo XXI: de transmisor de contenidos a guía del ciberespacio. A: CABERO, J. (coord.): (2000): Las Nuevas Tecnologías para la mejora educativa. Sevilla: Ed. KRONOS. p. 315-330.

GISBERT, M.; LUFI, T.; FANDOS, M. (1999). El ciberprofesor: formador en la aldea global. Tarragona: Ed. Universitat Rovira i Virgili. [online]

http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/3.htm

Consultat: 21 de maig de 2003

ISUS, S.; ARNAIZ, P. (1998). 4a edición. La tutoría, organización y tareas. Barcelona: Ed. Graó.

ISUS, S. (1995): Orientación universitaria: de la Ensenyanza Secundaria a la Universidad. Lleida: Ed. Universitat de Lleida.

JEDESKOG, G. (1999): Teachers and ICT. En ISAT- Conference in Dublin, July 27th – 31st 1999.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent