DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) PRODUCCIÓ I INTEGRACIÓ DE LA IMATGE, L'AUDIO I EL VÍDEO DIGITAL Codi 11665209
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Pedagogia
Coordinador/a
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
MOLERO ARANDA, TANIA
Adreça electrònica tania.molero@urv.cat
mireia.usart@urv.cat
Professors/es
MOLERO ARANDA, TANIA
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura de "Producció i integració de la imatge, l'àudio i el vídeo digital" ofereix la possibilitat d'experimentar amb eines d'edició i producció per a la creació de materials educatius digitals molt útils, sobretot, en entorns virtuals d'aprenentatge. Aquesta assignatura serà impartida per la professora Tania Molero Aranda.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Diseñar y desarrollar entornos tecnológicos y de materiales multimedia para la formación.
  AC12 Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning.
  AC14 Transferir a otros contextos la actividad práctica desarrollada.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els elements que componen la imatge, l'àudio i la imatge digitals. AC14
CC2
Utilitzar eines per a la producció d'imatge, àudio i vídeo digitals. AC12
BC3
CC2
Aplicar els coneixements sobre les eines de producció audiovisual en contextos educatius. AC4
AC14
BC3
BC8
CC2

Continguts
Tema Subtema
La imatge digital 1. La imatge digital.
2. Aspectes tècnics de la imatge digital.
3. Aspectes estètics de la imatge digital.
L'àudio digital 1. L'àudio digital.
2. Característiques del so.
El vídeo digital 1. El vídeo digital.
2. Aspectes tècnics del vídeo digital.
3. La producció audiovisual.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 4 5
 
Activitats d’auto seguiment
2 10 12
Pràctiques a través de TIC
2 46 48
Videoconferència
2 2 4
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació sobre els alumnes i presentació de l'assignatura.
Activitats d’auto seguiment Activitats d'acte seguiment encaminades a tenir un coneixement personalitzat dels conceptes adquirits a través de la lectura de materials.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, en l'àmbit pràctic, la teoria a un àmbit de coneixement en un context determinat i amb eines digitals.
Videoconferència Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Atenció personalitzada Atenció a l'alumne per a la resolució de dubtes i per a l'orientació acadèmica i professional.

Atenció personalitzada
 
Videoconferència
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció

És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: 

  • Atendre, fer el seguiment i orientar en l'àmbit professional a l'alumne.
  • Intercanviar informació, opinió i coneixements.
  • Afavorir la retroalimentació entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura. 
  • Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
  • Assessorar en la recerca d'informació. 
  • Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats d’auto seguiment El seguiment dels materials d'estudi i la realització dels qüestionaris d'autoavaluació per a l'auto-seguiment de l'aprenentatge, també tenen un pes en la nota final de l'assignatura. 15%
Pràctiques a través de TIC Aquesta matèria té una part pràctica essencial. Cadascuna de les activitats pràctiques s'ha de lliurar de manera individual.
Cadascuna de les activitats té un pes del 10%, 15% i 60% del total de l'assignatura.
La darrera activitat utilitza la metodologia d'avaluació 360º.
85%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es recomana l'assistència síncrona a les sessions de videoconferència pel seu caràcter dinàmic i de resolució de dubtes.

En el cas de la segona convocatòria, el lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves activitats d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge) i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada en l'espai virtual de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

365enfoques (2022). Tipos de planos en cine y fotografía con ejemplos. Recuperado de https://365enfoques.com/video-reflex/tipos-de-planos-cine/ 

Antl, I. (2014). Programa de manipulación de imágenes de GNU: Manual de usuario. GIMP. Recuperado de http://docs.gimp.org/2.8/es/  

Audacity. (2023) [Software] https://www.audacityteam.org/ 

FotoNostra (s.f.). Sonido digital. https://www.fotonostra.com/digital/frecuenciaudio.htm 

González Perez, L. (2005). Imagen digital: conceptos básicos. Recuperado de http://platea.pntic.mec.es/~lgonzale/tic/imagen/conceptos.html 

Luna, J. A. (2021). Los planos cinematográficos que definen a las mejores películas. Hipertextual. Recuperado de https://hipertextual.com/2015/03/planos-utilizados-en-las-mejores-peliculas 

March, E. (2010). Cómo hacer un cortometraje en el aula. ¡Cámara… Acción! Recuperado de http://comohacercine.blogspot.com.es/2010/04/como-hacer-un-cortometraje-en-el-aula.html 

Onda Teverga (s.f.). Soportes de audio. Recuperado de https://ondateverga.wordpress.com/soportes-audio/ 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent