Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement. |
|
AC2 |
Dominar les eines i procediments per a la planificació, organització i gestió dels processos d'e-learning. |
|
AC4 |
Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació |
|
AC5 |
Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació d'e-learning. |
|
AC6 |
Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement en els desenvolupaments d'innovació i recerca en e-learning. |
|
AC9 |
Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning. |
|
AC10 |
Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per a l'e-learning. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Establecer las características de diseño físico de un aula de videoconferencia, con la ubicación de los equipos AV.
Establir les característiques de disseny físic d'un aula de videoconferència, amb la ubicació dels equips AV.
|
AC4 AC5
|
BC3
|
CC2
|
Entender las modalidades de realización de las videoconferencias, y los papeles del profesor, los facilitadores de sala, y los alumnos.
Comprendre les modalitats de realització de les videoconferències i els rols del professor, els facilitadors de sala i l'alumnat. |
AC1 AC2
|
BC2
|
CC2
|
Analizar las ventajas que ofrecen estas herramientas a un profesor que quiere emitir audio/video como apoyo para sus clases.
Analitzar els avantatges que ofereixen aquestes eines per a un professor que vol emetre àudio o so com a recolzament de les seves sessions.
|
AC1 AC10
|
BC3
|
CC6
|
Emitir en directo conversaciones o grabar un video el cual pueda ser descargado y escuchado por otros.
Emetre en directe converses o gravar vídeos que puguin ser descarregats i escoltats per altri.
|
AC4 AC9
|
BC2
|
CC6
|
Conocer las características de las distintas tecnologías utilizadas en las videoconferencias: equipamientos audiovisuales, y redes o sistemas de comunicación.
Conèixer les característiques de les diferents tecnologies usades a les videoconferències: equipaments audiovisuals i xarxes o sistemes de comunicació.
|
AC1 AC10
|
BC6
|
CC1 CC4
|
Conocer los principales sistemas y herramientas de transmisión de audio y vídeo aplicables al diseño de materiales y entornos tecnológicos de formación.
Conèixer els principals sistemes i eines de transmissió de l'àudio i el vídeo aplicables al disseny de materials i entorns tecnològics de formació. |
AC1 AC6
|
BC2
|
|
Tema |
Subtema |
La videoconferencia: sistemas y estándares
La videonconferència: sistemes i estàndards |
|
Problemática actual de la red
Problemàtica actual de la xarxa
|
|
Multicast como solución
Multicast com a solució |
|
Instalaciones. El aula de videoconferencia. Sistemas y modalidades de realización
Instal·lacions. L'aula de videoconferència. Sistemes i modalitats de realització |
|
Sistemas de actividades de videoconferencia: códecs y medios de transmisión
Sistemes d'activitats de videoconferència: còdecs i mitjans de transmissió |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
0 |
6 |
Sessió Magistral |
|
9 |
9 |
18 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
6 |
6 |
Estudis previs |
|
0 |
6 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
6 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
39 |
39 |
Metodologies integrades |
|
0 |
6 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
12 |
0 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Taller de Videoconferència. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
|
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
|
Metodologies integrades |
Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
|
Atenció personalitzada |
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius:
- Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura.
- Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorar en la recerca d’informació.
- Etc.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
L’alumne presentarà la resolució de problemes i exercicis formulats a l’aula relacionats amb els continguts de l’assignatura. |
50% |
Pràctiques a través de TIC |
Presentació de les pràctiques realitzades per mitjà de tecnologies de la informació i comunicació. |
50% |
Altres |
Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència. |
Bàsica |
|
RECURSOS La videoconferencia: sistemas y estándares
http://www.rediris.esrediris/boletin/43/enfoque3.html/ http://www.urbe.edu/telematica/videoconferencia/Videoconferencia1.html http://timomatica.metropoli2000.net/informat/internet/inter8.htm http://www.urbe.edu/telematica/videoconferencia/Videoconferencia1.html http://timomatica.metropoli2000.net/informat/internet/inter8.htm http://www.rediris.es/rediris/boletin/43/enfoque3.html http://webtools.com/story/multimedia/TLS19980810S0011 http://www.webred.com/mostrarpag.cfm?ID=342&cant=2&ncar=3500&npag=2 http://www-mice.cs.ucl.ac.uk/multimedia/software/ http://www.hys.com.pe/netmeeting/ http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/default.asp http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/ http://www.cuseeme.com/ http://www.real.com/ http://www.java.sun.com/products/java-media/jmf/index.html
RECURSOS Instalaciones. El aula de videoconferencia. Sistemas y modalidades de realización.
Video Technology Advisory Service en Janet (http://www.video.ja.net/)
Kendall, J R & Oaks, M (1992) “Evaluation of perceived teaching effectiveness: course delivery via interactive video technology versus tradition classroom methods” , Deosnews 2
BECTA British Educational Comm. and Tech. Agency. Guía de Videoconferencia en http://www.becta.org.uk/technology/desktopvc/desktop_vc/index.html
Marsh II, George E., “Curso AIL 601: Theories of Learning Applied to Technological Instruction” , Universidad de Alabama. En el URL: http://www.bamaed.ua.edu/ail601/
Michael Lach, “WIT Sound Home Page”, en Web Institute for Teachers, University of Chicago, en URL: http://cuip.uchicago.edu/wit/99/mentors/Lach/sound/index.html |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|