DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ESPAIS I EINES PER AL TREBALL COL·LABORATIU Codi 11665211
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica juan.gonzalezm@urv.cat
mariapaz.prendes@urv.cat
isabel.gutierrezp@urv.cat
Professors/es
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
PRENDES ESPINOSA, MARIA PAZ
GUTIÉRREZ PORLÁN, ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida per la Dra. M.ª Paz Prendes (pazpren@um.es) y la Dra. Isabel Gutiérrez (lsabelgp@um.es).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar les TIC com a eina i instrument per a l'e-learning i la gestió del coneixement.
  AC3 Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca en l'àmbit de l'e-learning.
  AC4 Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per a la formació
  AC6 Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement en els desenvolupaments d'innovació i recerca en e-learning.
  AC9 Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per a la resolució de problemes de formació en e-learning.
  AC10 Analitzar i aplicar eines i instruments per al disseny i desenvolupament de materials didàctics per a l'e-learning.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conocer los fundamentos de la colaboración como método de enseñanza en contextos virtuales. Conèixer els fonaments de la col·laboració com a mètode d'ensenyament en contextos virtuals. AC1
AC6
BC1
BC3
BC5
CC3
Utilizar el trabajo cooperativo como base del diseño instructivo en contextos de enseñanza formales e informales mediados por las TIC. Utilitzar el treball cooperatiu com a base del disseny instructiu en contextos d'ensenyament formals i informals mediats per les TIC. AC3
AC4
AC9
AC10
BC2
BC3
BC5
BC8
CC3

Continguts
Tema Subtema
La colaboración como método de enseñanza en contextos formativos virtuales
La col·laboració com a mètode d'ensenyament en contextos formatius virtuals
Colaborar versus cooperar / Col·laborar versus cooperar
Características diferenciales de la colaboración en espacios virtuales / Característiques deferencials de la col·laboració en espais virtuals
Diseño y planificación de experiencias colaborativas / Disseny i planificació d'experiències col·laboratives
La colaboración informal
La col·laboració informal
Colaboración 2.0 / Col·laboració 2.0
Espacios colaborativos de carácter social /Espais col·laboratius de caràcter social
La colaboración informal como herramienta de formación permanente / La col·laboració informal com a eina de formació permanent

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 5 6
 
Sessió Magistral
4 8 12
Seminaris
4 20 24
Treballs
5 25 30
Debats
5 30 35
 
Atenció personalitzada
5 10 15
 
Proves pràctiques
5 25 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Actividades introductorias a la materia.
Sessió Magistral Videoconferencias con exposiciones teóricas y debates aplicados.
Seminaris Trabajo en pequeños grupos de forma síncrona y asíncrona.
Treballs Resolución de casos prácticos de modo analítico. Proyectos de diseño.
Debats Análisis grupal de elementos de discusión.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Treballs
Proves pràctiques
Descripció
Tutoría y mentoría para la correcta resolución de los enunciados planteados. Tutoria i mentoria per a la correcta resolució dels enunciats plantejats.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100 %
Altres

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent