DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) ESPAIS I EINES PER AL TREBALL COL·LABORATIU Codi 11665211
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Departament Pedagogia
Coordinador/a
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
Adreça electrònica isabel.gutierrezp@urv.cat
mireia.usart@urv.cat
victor.gonzalez@urv.cat
Professors/es
GUTIÉRREZ PORLÁN, ISABEL
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
GONZÁLEZ CALATAYUD, VÍCTOR
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Aquesta assignatura serà impartida pel Dr. Víctor González y la Dra. Isabel Gutiérrez (lsabelgp@um.es). </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento.
  AC3 Diseñar y desarrollar programas y proyectos de innovación y de investigación en el ámbito del e-learning.
  AC9 Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning.
  AC10 Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprender a aprender.
  BC2 Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio.
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida, en clave de liderazgo.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer els principis teòrics de la col·laboració i la seva diferenciació respecte a la cooperació per poder fer una anàlisi crítica de les experiències col·laboratives de tipus formatiu AC1
BC1
BC3
BC5
CC3
2. Usar les eines telemàtiques socials per al disseny i la implementació de processos col·laboratius en contextos formals densenyament. AC3
AC9
AC10
BC2
BC3
BC5
CC3
3. Conéixer i aplicar les TIC com a eines col·laboratives útils per a l'aprenentatge informal i per a la formació permanent AC1
AC10
BC1
BC5
CC3

Continguts
Tema Subtema
1. La col·laboració com a mètode densenyament en contextos formatius virtuals. 1.1- Col·laborar versus cooperar.
1.2- Característiques diferencials de la col·laboració en espais virtuals.
1.3- Disseny i planificació dexperiències col·laboratives.
.
2. La col·laboració informal.
2.1- Col·laboració 2.0.
2.2- Espais col·laboratius de caràcter social.
2.3- La col·laboració informal com a eina de formació permanent.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 5 6
 
Sessió Magistral
4 8 12
Treballs
5 13 18
Debats
5 4 9
 
Atenció personalitzada
7 8 15
 
Proves pràctiques
7 8 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Actividades introductorias a la materia.
Sessió Magistral Videoconferencias con exposiciones teóricas y debates aplicados.
Treballs Resolución de casos prácticos de modo analítico. Proyectos de diseño.
Debats Análisis grupal de elementos de discusión.
Atenció personalitzada Atención al alumno para la resolución de dudas y para la orientación académica y profesional.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Proves pràctiques
Descripció

Tutoria i mentoria per a la correcta resolució dels enunciats plantejats.


Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Activitat 1. Lectura de documents i reflexió sobre el concepte de col·laboració. Elaboració del producte digital amb els resultats.
Correcció i coherència, adequació als continguts, qualitat de les referències aportades, adequació del format de presentació, compliment de normes dortografia i gramàtica
45%
Debats Activitat 4. Participació en fòrums de lassignatura i en espais de comunicació en xarxa (Individual)
Participació i interacció als fòrums de l'assignatura Participació i interacció als espais de comunicació en xarxa Qualitat de les aportacions realitzades als espais de comunicació
10%
Proves pràctiques Activitat 2. Disseny duna experiència de col·laboració formal recolzada en lús de xarxes.
Grupal
Adequació a la presentació.
Correcció ortogràfica i gramatical.
Reflexió i autoavaluació.
Originalitat
45%
Altres Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística a totes les proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part del alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria, i finalment se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Com a part de l'avaluació continuada, en aquells casos en què l'alumnat faci un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, el lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, a la data que determini el professor només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística a totes les proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part del alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria, i finalment se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent