Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento. |
|
AC3 |
Diseñar y desarrollar programas y proyectos de innovación y de investigación en el ámbito del e-learning. |
|
AC5 |
Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning. |
|
AC7 |
Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos. |
|
AC9 |
Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning. |
|
AC14 |
Transferir a otros contextos la actividad práctica desarrollada. |
|
AC16 |
Usar herramientas tecnológicas para el diseño y desarrollo de instrumentos y recursos para la investigación. |
|
AC17 |
Aplicar técnicas de análisis de datos en investigación educativa. |
|
AC18 |
Difundir y comunicar resultados de investigación. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprender a aprender. |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio. |
|
BC3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
1. Diferenciar les eines i tècniques de recollida de dades utilitzades en investigació educativa. |
AC1 AC5
|
BC1
|
CC1
|
Saber recollir, analitzar i presentar dades qualitatives i quantitatives obtingudes de diferents fonts.
|
AC7 AC16 AC17
|
|
CC1 CC2
|
Saber utilitzar els diferentes paquets estadístics i programari actual per a l'análisis de dades quantitatives i qualitatives. |
AC1 AC7 AC14 AC16 AC17
|
BC6
|
CC1 CC2
|
Saber aplicar correctament els aspectes ètics durant la presa i l'anàlisi de dades. |
AC1 AC9 AC16 AC17 AC18
|
BC4
|
CC1
|
Saber diseñar la part metodològica d'un estudi de recerca o innovació original en concret, les parts de mostra, instruments i anàlisi de dades. |
AC1 AC3 AC9 AC14 AC16
|
BC2 BC3 BC4 BC6
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
1. Selecció i disseny dinstruments per a la recollida de dades.
|
1.1. Les eines i les tècniques en investigació educativa.
1.2. El procés de presa de decisions. Del paradigma a lanàlisi.
1.3. Aspectes ètics del procés.
1.4. Planificació de recollida i anàlisi de dades, i presentació
de resultats.
1.5. Variables: definició, classificacions i relacions entre elles.
1.6. Tipologia dinstruments i tècniques de recollida de dades. |
2. Anàlisi quantitativa de dades.
|
2.1. Definició i característiques de recerca quantitativa
2.2.Tipus de dades i de test quantitatius.
2.3. Validesa i fiabilitat dels instruments quantitatius
2.4. Anàlisi de dades quantitatives (exploratori, correlacional i
inferencial) i mètodes estadístics per a la investigació
educativa.
2.5. Paquets estadístics per a lanàlisi de dades quantitatives. |
3. Anàlisi qualitativa de dades. |
3.1. Definició i característiques de recerca qualitativa.
3.2.Organització i presentació de l'anàlisi de dades qualitativa.
3.3. Triangulació de dades en investigació educativa.
3.4. Anàlisi de dades qualitatives en investigació educativa.
3.5. Programari per a l'anàlisi de dades qualitatives. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
4 |
8 |
12 |
Seminaris |
|
4 |
20 |
24 |
Treballs |
|
5 |
25 |
30 |
Debats |
|
5 |
30 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
10 |
15 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
25 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades introductorias a la materia.
|
Sessió Magistral |
Videoconferencias con exposiciones teóricas y debates aplicados.
|
Seminaris |
Trabajo en pequeños grupos de forma síncrona y asíncrona.
|
Treballs |
Resolución de casos prácticos de modo analítico. Proyectos de diseño.
|
Debats |
Análisis grupal de elementos de discusión.
|
Atenció personalitzada |
Atención al alumno para la resolución de dudas y para la orientación académica y profesional. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Estarà disponible per a tutories durant les setmanes de classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Activitat sense pes a la nota |
0% |
Sessió Magistral |
Activitat sense pes a la nota |
0% |
Seminaris |
Activitat sense pes a la nota |
0% |
Debats |
Grau de participació en els debats i les aportacions que es facin. En concepte, l'activitat avaluable 1 és un debat amb pes a la nota final. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per al seu lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir una coherència i una integració correcta dels continguts de tots els cursos a què s'ha matriculat cada alumne. |
10 |
Proves pràctiques |
El mètode d'avaluació es basarà en:
-Avaluació continua a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs. Es recomana consultar la planificació concreta de l'assignatura disponible a l'espai Moodle de l'assignatura per conèixer-ne el detall. |
90 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Com a part de l'avaluació continuada, en aquells casos en què l'alumnat faci un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, el lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, a la data que determini el professor només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística a totes les proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part del alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria, i finalment se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura. |
Bàsica |
|
1. Bisquerra Alzina, R. (coord..) (2009). Metodología de la Investigación Educativa. Madrid, Editorial la
Muralla. 2.a edición (primera edición de 2004). 2. Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, P. (2003) Metodología de la
investigación (3a ed.). México: McGraw-Hill.
3. Koetting, J. (1984). Foundations of naturalistic Inquiry: developing a Theory Base for Understaning
individual Interpretations of Reality. Dallas, Texas: Association for Educational Comunications and
Tecnology.
4. McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2005). In Posadas J. L. (Ed.), Investigación educativa (5th ed.).
Madrid: Pearson Education.
5. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th ed.). London:
Routledge. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|