DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) GESTIÓ DEL CONEIXEMENT: REPOSITORIS DE CONTINGUTS EDUCATIUS Codi 11665214
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica merce.gisbert@urv.cat
juan.gonzalezm@urv.cat
jesusmaria.salinas@urv.cat
Professors/es
GISBERT CERVERA, MARIA MERCEDES
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
SALINAS IBÁÑEZ, JESÚS MARIA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida pel Dr. Robert Rallo (robert.rallo@urv.cat).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conocer los principios fundamentales de los contenidos abiertos. BC1
CC3
Dominar la arquitectura de un repositorio de recursos para la formación BC1
BC3
CC1
CC2
Analizar les características de la estandarización de los contenidos educativos. BC3
CC3
CC4
Analizar ejemplos de herramientas para la creación de contenidos educativos. BC3
BC4
CC3
Valorar ejemplos de repositorios de contenidos. BC1
BC2
BC8
CC3

Continguts
Tema Subtema
Conocimiento abierto Open knowledge
Open data
Arquitectura de un repositorio de recursos para la formación
Estandarización de los contenidos educativos: etiquetado, empaquetado y diseños de aprendizaje
Ejemplos de herramientas para la creación de contenidos educativos estándares
Ejemplos de repositorios de contenidos

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 6 12
Fòrums de discussió
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC Presentació de les pràctiques realitzades per mitjà de tecnologies de la informació i comunicació. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80 % de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

LIBRO RECOMENDADO:

MARTÍNEZ, F. (coord.) (2003): Redes de comunicación en la enseñanza.

Barcelona: Paidós.

OTRAS LECTURAS COMPLEMENTARIAS:

CABERO, J. y MÁRQUEZ, D. (dirs.) (1.997): Colaborando aprendiendo.

Sevilla: Kronos.

CROOK, CH. (1998): Ordenadores y aprendizaje colaborativo. Madrid: MECMorata.

JOHNSON, D.W. y JOHNSON, R.T. (1991): Joining together. Boston: Allyn et

Bacon.

KAPLAN-LEISERSON, E. (2005): “We-Learning: Social Software and ELearning”.

En http://www.learningcircuits.org/2003/dec2003/kaplan.htm.

MARTÍ, E. (1.996): “Trabajamos juntos cuando...” Cuadernos de Pedagogía.

(255), 54-58.

MARTÍ, E. y SOLÁ, I. (1.996): “Conseguir un trabajo en grupo eficaz”.

Cuadernos de Pedagogía. (255), 59-64.

McCONNEL,D., (1.994): Implementing computer supporter cooperative

learning, Londres, Kogan Page.

MIR, C. (coord.) et al. (1.998): Cooperar en la escuela. Barcelona: Graó.

OVEJERO, A. (1990): El aprendizaje cooperativo. Una alternativa eficaz a la

enseñanza tradicional. Barcelona: PPU.

PRENDES, M.P. (1995): “Redes de cable y enseñanza”. En Cabero, J. y

Martinez, F.: Nuevos canales de comunicación en la enseñanza. Madrid: Ramón

Areces. 59-87.

PRENDES, M.P. (2000): “Trabajo colaborativo en espacios virtuales”. En

CABERO, J. et al. (coords.): Medios audiovisuales y nuevas tecnologías para la

formación en el siglo XXI. Murcia: DM.

PRENDES, M.P. (2003): “Aprendemos… ¿cooperando o colaborando? Las

claves del método”. En Martínez, F. (coord.): Redes de comunicación en la

enseñanza. Barcelona: Paidós. 93-128.

PRENDES, M.P. (2004): “2001: una odisea en el ciberespacio”. En Martínez

Sánchez, F y Prendes Espinosa, M. P. (coords.). Nuevas Tecnologías y Educación.

Madrid: Pearson/Prentice Hall.

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent