Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento. |
|
AC5 |
Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning. |
|
AC9 |
Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning. |
|
AC10 |
Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprender a aprender. |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio. |
|
BC3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación. |
|
BC4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa. |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els principis fonamentals dels continguts oberts.
|
AC1
|
BC1
|
CC3
|
Dominar l'arquitectura d'un repositori de recursos per a la formació. |
AC10
|
BC1 BC3
|
CC1 CC2
|
Analitzar les característiques de l'estandardització de continguts educatius. |
AC1 AC10
|
BC3
|
CC3 CC4
|
Analitzar exemples d'eines per a la creació de continguts educatius. |
AC1 AC9 AC10
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Valorar exemples de respositoris de continguts. |
AC5
|
BC1 BC2 BC8
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
1. Estandardització dels continguts educatius per a entorns online: disseny, etiquetatge i empaquetat de continguts. |
1.1 Formats per a la creació de continguts.
1.2 Eines per a la creació de paquets de continguts.
1.3 Tècniques de mnateniment i actualizació de continguts. |
2. Creació, gestió i avaluació de formació en línia.
|
2.1 Definició dels elements bàsics d'una formació en línia
2.2 Avaluació i autoavaluació en la formació en línia.
2.3 Estratègies de dinamització de formació en línia. |
3 Anàlisi d'eines i plataformes per a la publicació i manteniment de formació en línia. |
3.1 Plataformes per a la publicació de formació en línia.
3.2 Adaptació de formació en línia per a entorns massius. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
6 |
12 |
Fòrums de debat |
|
0 |
7 |
7 |
Estudis previs |
|
0 |
7 |
7 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
35 |
35 |
Metodologies integrades |
|
0 |
7 |
7 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
|
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
|
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
|
Metodologies integrades |
Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
|
Atenció personalitzada |
Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència. |
|
Fòrums de debat |
Estudis previs |
Sessió Magistral |
Metodologies integrades |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. |
100% |
Altres |
Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, aquest lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins de el període lectiu ordinari de la asigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l' alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura. |
Bàsica |
|
Publicarem en l'espai del moodle dels documents i articles de referència del curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|