DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) CREACIÓ DE CONTINGUTS PER A FORMACIÓ ONLINE Codi 11665214
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
DUCH GAVALDÀ, JORDI
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
clara.granell@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
GRANELL MARTORELL, CLARA
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento.
  AC5 Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning.
  AC9 Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning.
  AC10 Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprender a aprender.
  BC2 Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio.
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els principis fonamentals dels continguts oberts. AC1
BC1
CC3
Dominar l'arquitectura d'un repositori de recursos per a la formació. AC10
BC1
BC3
CC1
CC2
Analitzar les característiques de l'estandardització de continguts educatius. AC1
AC10
BC3
CC3
CC4
Analitzar exemples d'eines per a la creació de continguts educatius. AC1
AC9
AC10
BC3
BC4
CC3
Valorar exemples de respositoris de continguts. AC5
BC1
BC2
BC8
CC3

Continguts
Tema Subtema
1. Estandardització dels continguts educatius per a entorns online: disseny, etiquetatge i empaquetat de continguts. 1.1 Formats per a la creació de continguts.
1.2 Eines per a la creació de paquets de continguts.
1.3 Tècniques de mnateniment i actualizació de continguts.
2. Creació, gestió i avaluació de formació en línia.
2.1 Definició dels elements bàsics d'una formació en línia
2.2 Avaluació i autoavaluació en la formació en línia.
2.3 Estratègies de dinamització de formació en línia.
3 Anàlisi d'eines i plataformes per a la publicació i manteniment de formació en línia. 3.1 Plataformes per a la publicació de formació en línia.
3.2 Adaptació de formació en línia per a entorns massius.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 6 12
Fòrums de debat
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.

Atenció personalitzada
 
Fòrums de debat
Estudis previs
Sessió Magistral
Metodologies integrades
Atenció personalitzada
Descripció

Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.


Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100%
Altres

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, aquest lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins de el període lectiu ordinari de la asigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l' alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Publicarem en l'espai del moodle dels documents i articles de referència del curs. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent