DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) EINES TELEMÀTIQUES PER A LA DOCÈNCIA Codi 11665219
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Adreça electrònica merce.gisbert@urv.cat
juan.gonzalezm@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
adolfina.perez@urv.cat
jordilluis.coiduras@urv.cat
Professors/es
GISBERT CERVERA, MARIA MERCEDES
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
PÉREZ I GARCIAS, ADOLFINA
COIDURAS RODRÍGUEZ, JORDI LLUIS
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida pels Drs. Jordi Coiduras (coiduras@pip.udl.cat), Fina Pérez (fina.perez@uib.es), Ramon Palau (ramon.palau@urv.cat) i el Prof. Toni Gallardo (toni.gallardo@uib.es).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conocer y utilizar productivamente las herramientas telemáticas para la docencia. BC2
BC3
BC4
CC2
Trabajar colaborativamente por medio de las TIC BC2
BC5
BC8
CC2
CC6
Conocer y valorar los diferentes roles del docente, del alumno y del tutor, así como las herramientas que tienen a su disposición para la enseñanza y el aprendizaje. BC1
BC3
CC3

Continguts
Tema Subtema
Herramientas telemáticas para la docencia. conceptos, tipos y funciones.
Herramientas para la colaboración
Roles del docente, del alumno y del tutor: herramientas para la enseñanza y el aprendizaje

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 5 6
 
Sessió Magistral
4 8 12
Seminaris
4 20 24
Treballs
5 25 30
Debats
5 30 35
 
Atenció personalitzada
5 10 15
 
Proves pràctiques
5 25 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Actividades introductorias a la materia.
Sessió Magistral Videoconferencias con exposiciones teóricas y debates aplicados.
Seminaris Trabajo en pequeños grupos de forma síncrona y asíncrona.
Treballs Resolución de casos prácticos de modo analítico. Proyectos de diseño.
Debats Análisis grupal de elementos de discusión.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Treballs
Proves pràctiques
Descripció
Tutoría y mentoría para la correcta resolución de los enunciados planteados.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Actividades relacionadas con las UD 1, 2 y 3, así como del taller de trabajo colaborativo BSCW.
Se recomienda consultar la planificación de la asignatura en Moodle.
100 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent