Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A2 |
Aplicar els fonaments de la bioètica i el mètode de deliberació de la pràctica professional, ajustant el seu exercici com a professional sanitari a les disposicions de la Llei 44/2003 del 21 de novembre, d'ordenació de professions sanitàries. |
| A3 |
Mostrar habilitats de comunicació interpersonal i de la gestió de les emocions adequades per a una interacció efectiva amb els pacients, familiars i cuidadors en els processos d'identificació del problema, avaluació, comunicació del diagnòstic i intervenció i seguiment psicològics. |
| A6 |
Formular hipòtesis de treball en investigació i recollir i valorar de forma crítica la informació per a la resolució de problemes aplicant el mètode científic.
|
| A13 |
Conèixer en profunditat els diferents models d'avaluació i intervenció en el camp de la Psicologia General Sanitària, així com les tècniques i procediments que es deriven d'aquests processos en l'aboratge dels trastorns del comportament i en els factors psicològics associats amb problemes de salut. |
| A16 |
Conèixer les activitats necessàries per a la constitució, posada en marxa i gestió d'un empresa, les seves diferents formes jurídiques i les obligacions legals, comptables i fiscals associades. |
| A17 |
Conèixer la normativa vigent en l'àmbit sanitari espanyol. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén a nivell teòric i pràctic el model integrat d'intervenció.
| | A2 |
Comprèn la intervenció psicològica com a estratègia per a la prevenció de la malaltia i la promoció de la salut.
| | A3 |
Comprèn les característiques personals que permeten la bona praxi en psicologia de la salut.
| | A6 |
Demostra capacitat d'innovació en clínica i investigació.
Coneix les normatives d'interès per a la creació de empersas i d'ampliació en el seu àmbit laboral (Psic general sanitària)
| | A13 |
Sap els diferents àmbits per a l'actuació del psicòleg en l'àrea de la salut i reconèixer les alternatives d'intervenció.
| | A16 |
Identifica les motivacions relacionades amb l'exercici de la professió, la seva naturalesa funcional o disfuncional.
| | A17 |
Coneix el sistema nacional de salut com a context d'actuació professional de la psicologia en el camp de la salut.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B4 |
Coneix, comprèn i assumeix, si escau, les limitacions personals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 2. -EL MODEL BIOPSICOSOCIAL COM MARC D'ACTUACIÓ DEL PSICÒLEG SANITARI |
2.1.- La proposta de Engel.
2.2.- Característiques del model biopsicosocial.
2.3.- Model Biopsicosocial vs Model Biomèdic.
2.4. Aplicacions actuals del model biopsicosocial en l'àmbit de la Psicologia de la Salut.
|
TEMA 1. - PSICOLOGIA DE LA SALUT. HISTÒRIA, EVOLUCIÓ I DESENVOLUPAMENT. |
1.1.- Contextualització
1.2.- Concepte de Salut i Malaltia. Models d'atenció sanitària.
1.3.- Desenvolupament i evolució històrica
de la Psicología Clínica de la Salut.
1.4.- Definició de Psicología Clínica de la Salut
1.5.- Característiques de la Psicologia Clínica de la Salut.
|
TEMA 3.- EL PAPER DEL PSICÒLEG EN EL SISTEMA NACIONAL DE SALUT |
3.1.-Caracterítiques del SNS.
3.2.-Legislació bàsica i vigent.
3.3.-El paper del psicòleg en el SNS
3.4.-La formació del Psicòleg en el SNS.
3.5.-El futur del psicòleg de la salut en el SNS.
|
TEMA 4.- PRINCIPALS ÀREES DE TREBALL DE LA PSICOLOGIA DE LA SALUT |
4.1.- Prevenció d'hàbits de risc i promoció de la salut.
4.2.- Detecció i intervenció de trastorns mentals incipients.
4.3.- Avaluació, diagnòstic i derivació de trastorns mentals.
4.4.- Malalties i condicions cròniques.
4.5.- Adherència i afrontament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Debats |
|
3 |
0 |
3 |
Fòrums de debat |
|
1 |
1 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
16 |
20 |
Treballs |
|
0 |
16 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Videos, comentarios de noticias, artículos introductorios o de avance sobre temas a tratar en clase |
Sessió Magistral |
Sesiones magistrales en cada una de las clases |
Debats |
Debates presenciales en clase sobre temas más controvertidos |
Fòrums de debat |
Forums de discusión en moodle sobre los temas tratados en las clases presenciales. |
Presentacions / exposicions |
Los alumnos realizan trabajos en los que comentan un artículo o un tema concreto. |
Treballs |
Realización de trabajos sobre un tema concreto que también deberá ser expuesto en clase |
Atenció personalitzada |
Atención personalizada en horas de tutoría, a través de correo electrónico o después de clase |
Descripció |
El alumno dispondrá de atención personalizada a través del contacto personal de moodle o a través de correo electrónico |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Evaluación continuada a través de pruebas de conocimiento en clase |
30% |
Treballs |
|
Realización del trabajo escrito bien de revisión bibliográfica, bien de investigación original que conlleve recolección de datos a través de encuentas, cuestionarios, etc. y análisis de los mismos, con obtención de resultados, conclusiones e implicaciones para la psicología general sanitaria. |
60% |
Altres |
|
Asistencia a clase y participación en las mismas a través de resolución de casos, participación en debates presenciales y virtuales en el aula de moodle. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|