Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Formular hipòtesis de treball en investigació i recollir i valorar de forma crítica la informació per a la resolució de problemes aplicant el mètode científic.
|
| A15 |
Dissenyar, desenvolupar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció psicològica en funció de l'avaluació psicològica i de les variables individuals i socials concurrents en cada cas. |
| A19 |
Utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació en l'exercici professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
| B7 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C3 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Identifica i formula problemes d'investigació i sap accedir a la literatura científica per a demanar la informació existent en relació amb aquest problema
Dissenya i adapta mètodes i instruments segons les necessitats de cada cas i el context de l'avaluació
| | A15 |
Analitza i interpreta les dades d'una investigació dins del marc del seu coneixement disciplinari, extreu conclusions dels mateixos i els comunica a la comunitat professional i científica
| | A19 |
Mostra capacitat per a la recerca, el desenvolupament i la innovació en l'àmbit de la Psicologia sanitària
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B7 |
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C3 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1)Introducció als models predictius |
|
2.Models Predictius bàsics: regressió simple |
2.1) Exposició del model
2.2) Adequació i ajust |
3)Models Multivariants en la predicció de la salut |
3.1) Exposició del model: coeficients e interpretació
3.2) Correlació múltiple, semiparcial i parcial
3.3) Adequació y ajust |
4)Predicció de variables categòriques: l'anàlisi discriminant |
4.1) Exposició del model
4.2) Adequació i interpretació
|
5)Analitzant l'impacte d'intervencions: L'anàlisi multivariant de la variància |
5.1)Introducció a l’anàlisi multivariant de la variància
5.2) Supòsits del model
5.3)Proves de contrast d’hipòtesis.
|
6) Alguns aspectes generals de l'anàlisi factorial |
6.1) Principis i descripció del model
6.2) Estimació i avaluació de l' ajust |
7. Aplicacions de l' anàlisi factorial en l' anàlisi de puntuacions als tests |
7.1. Anàlisi de bateries
7.2. Anàlisis de fiabilitat
7.3. Anàlisi de validesa |
8.Anàlisi de ítems de resposta graduada o contínua mitjançant anàlisi factorial |
8.1 Aspectes i problemes generals de disseny
8.2 Estudi de l' adequació de les dades
8.3 Avaluació dimensionalitat dels ítems
8.4 Avaluació de l' estructura : solucions directes i transformades |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
30 |
55 |
Pràctiques a través de TIC |
|
13 |
26 |
39 |
Treballs |
|
1 |
11 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació per part del professor de l'assignatura, els continguts i la seva avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació per part del professor dels temes teòrics més rellevants mitjançant tècniques audiovisuals, fomentant la participació i la discussió. |
Pràctiques a través de TIC |
Sessions pràctiques d’anàlisi de dades |
Treballs |
Presentació d'informes analitzant dades en casos aplicats |
Resolució de problemes, exercicis |
Aprenentatge basat en problemes de l’àmbit clínic i de la salut |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes que es plantejen els alumnes en l'horari d'atenció d'alumnes |
Descripció |
Resolució de dubtes que es plantejen els alumnes en l'horari d'atenció d'alumnes
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Seguiment individualitzat de l'anàlisi de dades en les pràctiques. Aquesta activitat es avaluació única i no es pot recuperar. |
5 |
Treballs |
|
Elaboració de 2 informes amb la resolució d'exercicis pràctics d'anàlisi de dades. Aquesta activitat es avaluació única i no es pot recuperar. |
60 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució d'una situació practica. Aquesta activitat tindrà una segona convocatòria de recuperació |
35 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Meyers, L.S; Gamst, G; Guarino, A.J., Applied Multivariate Research: Design and interpretation, Sage, Londres
Tabachnick, B.G; Fidell, L.S., Using Multivarite Statistics, Pearson, New York
Lévy, J.P; Varela, J., Análisis Multivariable para las Ciencias Sociales, Pearson, Madrid
Pérez, C., Métodos Estadísticos Avanzados con SPSS, Thompson, Madrid
, , ,
Lorenzo-Seva, U. , Why rotate my data using Promin?, Technical Report. Department of Psychology, Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, http://psico.fcep.urv.cat/utilitats/factor/documen
Ferrando, P.J. & Lorenzo-Seva, U., Unrestricted item factor analysis and some relations with item response theory, Technical Report. Department of Psychology, Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, http://psico.fcep.urv.cat/utilitats/factor/documen
Ferrando, P.J. & Lorenzo-Seva, U., Manual del programa FACTOR , , http://psico.fcep.urv.es/utilitats/factor
Ferrando, Pere Joan, and Cristina Anguiano-Carrasco. , El análisis factorial como técnica de investigación en psicología., Papeles del psicólogo 31.1 (2010): 18-33.,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|