Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A4 |
Analitzar críticament i utilitzar fonts d'informació clíniques. |
| A9 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica del comportament humà, així com els factors socials i biològics que poden afectar-lo. |
| A10 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica dels trastorns del comportament humà.
|
| A11 |
Conèixer en profunditat els factors psicosocials associats als problemes de salut i malaltia. |
| A12 |
Conèixer en profunditat els factors biològics i psicosocials associats als problemes de salut i malaltia, especialment als relacionats amb la salut mental. |
| A19 |
Utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació en l'exercici professional. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A4 |
Coneix els diferents sistemes de classificació diagnòstica, així com pot realitzar un diagnosi basada en un problema d'avaluació
Sap buscar i obtindre la informació actualitzada sobre aspectes relacionats amb la psicopatologia durant la primera infantessa
| | A9 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A10 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A11 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A12 |
Detecta problemes o factors que poden afectar al desenvolupament normal del nen
| | A19 |
Sap buscar i obtindre la informació actualitzada sobre aspectes relacionats amb la psicopatologia durant la primera infantessa
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Psicopatologia de la primera infància: Conceptes bàsics.
|
1.1. Factors relacionats amb el desenvolupament de psicopatologia.
1.2. Les classificacions diagnòstiques.
|
2. Alteracions psicopatològiques més freqüents en la primera infància.
|
1. Trastorns del processament sensorial.
2. Trastorns de la son.
4. Trastorns del plor.
5. Trastorns de la relació. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
13 |
7 |
20 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
5 |
28 |
33 |
Trabajos |
|
2 |
10 |
12 |
Presentaciones/exposiciones |
|
2 |
0 |
2 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas prácticas |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es presentarà el funcionament de l'assignatura i l'avaluació. |
Sesión magistral |
S'explicaran tots els continguts teòrics de la matèria. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es treballaran casos pràctics, dilemes, debats, cerca d'informació sobre un tema concret, etc. |
Trabajos |
Sobre un tema escollit relacionat amb l'assignatura s'haurà d'elaborar un treball de cerca bibliogràfica o proposta d'intervenció clínica. |
Presentaciones/exposiciones |
Sobre el tema escollit, hauran d'exposar oralment el treball. |
Atención personalizada |
En horaris convinguts i sempre que l'alumne ho requereixi, es faran reunions personalitzades. |
descripción |
En horaris convinguts i sempre que l'alumne ho requereixi es mantindran reunions individuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Al de les sessions pràctiques s'aniran fent informes de pràctiques, petits treballs, etc. |
20% |
Trabajos |
|
Es farà un treball que s'exposarà oralment. |
30% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva tipus test on es preguntara sobre tots els aspectes teòrics de l'assignatura |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Hi haurà segona convocatòria dels apartats TREBALLS (presentar el treball refet de nou) i PROVES OBJECTIVES TIPUS TEST (un segon examen). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Básica |
Zero to three, DC: 0-5. Diagnostic classification of mental health and devevlopmental disorders of infancy and early childhood, , 2016
Zero to three, Disorders of behavioral and emotional regulation in the first years of life., , 2005
Buceta, M.J., Manual de atención temprana, , 2011
Luby, J.L., Handbook of preschool mental health development, disorders and treatment, , 2006
Wiggins, R.C., i Carter, A, Disorders of behavioral and emotional regulation in the first years of life, , 2004
Ezpeleta, L., Toro, J. (Coords.), Psicopatología del desarrollo, , 2014
|
|
Complementaria |
Brazelton, T.B., Guía para comprender el comportamiento y las relaciones tempranas del recién nacido: manual del sistema de observación de la conducta del recién nacido. , , 2010
Cantón, J., El apego del niño a sus cuidadores: evaluación, antecedentes y consecuencias para el desarrollo, , 2000
|
|
|
Otros comentarios |
Per al seguiment de l'assignatura es demanarà la lectura de documents en anglés. És per aquest motiu que es demana un bon nivell en aquest idioma. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|